تاریخ انتشار۱۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 100961

وزیر اطلاعات: دشمن با دلارهای وهابی به دنبال القای ایران‌هراسی در منطقه است

مصلحی گفت: ایجاد فشارهای بین‌المللی به نظام و تخریب جایگاه ایران و سایر نیروهای وابسته به اسلامگرایی در منطقه و جهان، از اقداماتی است که با دلارهای وهابی‌ها انجام می‌شود تا اسرائیل‌هراسی را تدبیل به ایران‌هراسی کنند.
وزیر اطلاعات: دشمن با دلارهای وهابی به دنبال القای ایران‌هراسی در منطقه است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین "حیدر مصلحی" وزیر اطلاعات که این هفته به مناسبت روز ملی سرباز گمنام، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بود، از طرح محوری وزارت اطلاعات سخن گفت و اظهار داشت: رصد، دیده‌بانی، اشراف و حضور قوی در عرصه‌های داخلی و خارجی برای حفاظت از منافع نظام و امنیت ملی از مهمترین وظایف وزارت اطلاعات است. 

امروز دشمن به جای ساختار نظام، گفتمان انقلاب را هدف قرار داده است
وی با اشاره به اهم محورهای هجوم دشمن علیه ایران تصریح کرد: دشمنان جنگ نرم چندوجهی را با رویکردهای پیچیده علیه ایران انجام می‌دهند و حتی خط قرمزهای اطلاعاتی را رها کرده‌اند تا در این جنگ نرم به پیروزی برسند. 

مصلحی افزود: آمریکا و غرب پس از ناامیدی از راهبردهای قبلی خود مانند مقابله ساختارشکنانه برای از میان بردن ساختار فیزیکی نظام، امروز به جای مورد هدف قرار دادن ساختار نظام، گفتمان انقلاب را مورد هدف قرار دادند. 

راهبرد دشمن، تغییر رفتار درونی نظام از طریق جنگ نرم است
وی گفت: راهبرد تغییر رفتار درونی نظام از طریق جنگ نرم، راهبردی است که امروز از طرف دشمن پیگیری می‌شود.

وزیر اطلاعات مهمترین اهداف غرب از جنگ نرم را این موراد برشمرد: حمایت از ضدانقلاب و براندازی داخلی، تلاش برای ایجاد انشقاق میان نظام و مردم از طریق تخریب‌ها، ایجاد شکاف در میان بسترهای صنفی و قومی از طریق تحریک عوامل افتراق، ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم و شکاف میان دین و سیاست.

مصلحی افزود: در این راهبرد دشمن به سراغ مراکز دینی رفته تا به جدایی دین از دیانت بپردازد، ایجاد شکاف میان مسئولان عالی نظام، ایجاد شکاف میان نظام سیاسی و اجتماعی از طریق شبهه‌سازی، القای تحریک، مشغول‌سازی نظام به مسائل پیش پا افتاده که مسائل مهم مردم فراموش شود از اقدامات دیگر دشمنان است. 

منطق نظام در موضوع هسته‌ای؛ استکبار را از درون به چالش کشیده است
مصلحی به بیان نمونه‌ای در این خصوص پرداخت و گفت: در مذاکرات ایران و ۱+۵ دشنان تلاش می‌کردند نشان دهند وضعیت بازار بستگی به این مذاکرات دارد در حالی که مذاکرات بحث تازه‌ای برای نظام نبود.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: استکبار روزی با ما در اصل حق غنی‌سازی بحث داشت؛ اما امروز باید بر سر ۲۰ درصد بحث کند به همین دلیل منطق نظام امروز استکبار را به چالش کشیده و ۱+۵ را در درون به چالش کشیده سات.

مصلحی "فرسایش اقتدار ملی به ویژه رهبری، نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و مدیریتی کشور را از تلاش‌های دشمن در راستای ایجاد شکاف خواند و ادامه داد: ایجاد فشارهای بین‌المللی به نظام، تخریب جایگاه ایران و سایر نیروهای وابسته به اسلامگرایی در منطقه و جهان، از اقدامات دیگری است که با دلارهای وهابی‌ها انجام می‌شود تا اسرائیل‌هراسی را تدبیل به ایران‌هراسی کنند.

وی افزود: مقابله با پیشرفت دکترین ایران و ممانعت از الگوبرداری سایر ملل از اهداف استکبار است.

با وجود اذعان آمریکا و غرب، هنوز عده‌ای در داخل منشأ بیداری اسلامی را آمریکا می‌دانند
مصلحی درخصوص تحولات منطقه و بیداری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی کشوری بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان است و مسلما چنین کشوری دشمنان متعددی خواهد داشت.

وی افزود: مروری بر تاریخ انقلاب، نمایانگر عمق این دشمنی‌هاست. با آغاز بیداری اسلامی، جریانی در حال شکل‌گیری است که هیچ کشوری در دنیا حتی آمریکا از این بیداری مصون نخواهند بود.

مصلحی ادامه داد: گروهی هنوز متوجه این بیداری نیستند، موساد و MI۶ اذعان دارند که پیش‌بینی چنین اتفاقاتی را در منطقه نمی‌کردند اما متأسفانه عده‌ای در داخل منشأ این انقلاب‌ها را آمریکا می‌دانند.

وی تأکید کرد: ما باید مردانه وارد صحنه شده و نقش انقلاب را ایفا کنیم. امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی در شدیدترین تنگنا قرار دارند.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا به شدت نگران هستند و برای انحراف این حرکت از هیچ کاری فروگذار نیستند؛ هر چند این بیداری اسلامی روزبه‌روز در حال توسعه و پیشرفت است.

مصلحی تأکید کرد: ظهور انقلاب اسلامی و ایثارگری فرزندان این کشور در دفاع مقدس، صدای اسلام ناب را به گوش جهانیان رساند و ملت ایران بر افکارعمومی جهان تأثیر بسزایی داشته است.

وی تأکید کرد: ارتباطات مردمی باعث موفقیت وزارت اطلاعات است و این امر موجب شده اقدامات اطلاعاتی به خوبی انجام گیرد.

در مسائل اطلاعاتی نیز مانند دوران دفاع مقدس، با همه دنیا مواجهیم
مصلحی با بیان اینکه "در دستگیری‌های اخیر، دو شبکه ترور و بمب‌گذاری دستگیر شدند که این دو با هماهنگی شبکه‌ای از سرویس‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا و منطقه به وجود آمده بودند"، افزود: همانگونه که در دفاع مقدس در مقابل همه دنیا ایستاده بودیم امروز در مسائل اطلاعاتی چنین وضعیتی داریم.

وی تصریح کرد: در این دو شبکه ارتباط میان دستگاه‌های اطلاعاتی آلمان، فرانسه، انگلیس، اسرائیل و آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ای را می‌دیدیدم؛ اما طی مدت شش ماهه با اقدامات داخلی و خارجی سربازان گمنام امام زمان(عج)، سردرگمی میان سرویس‌های اطلاعاتی به وجود آمده و نمی‌دانند که چه طور این دو شبکه لو رفت.

وی با بیان اینکه "گوشه‌ای از موفقیت‌های داخلی و خارجی ما کشف این دو شبکه است" تأکید کرد: در محیط سایبر و فضای مجازی، وزارت اطلاعات کاری کرده است که اوباما سه بار اعتراف کرده ما در مقابله با ایران در فضای سایبری به جایی نمی‌رسیم. 

هشدار مصلحی به ضدانقلاب داخل و خارج‌نشین/ اجازه نمی‌دهیم فتنه ۸۸ تکرار شود
مصلحی به ضدانقلاب داخل و خارج هشدار داد همانگونه که در داخل شما به هم ریختگی وجود دارد و به یکدیگر ظنین هستید به شما هشدار می‌دهیم ما به فتنه و ضدانقلاب اجازه نخواهیم داد فتنه ۸۸ تکرار شود.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: برخی از سران و مرتبطین فتنه فکر کردند می‌توانند با نفوذ و ایجاد ارتباطات با مجموعه‌ها باز به صحنه آمده و نظام را با چالش روبه‌رو کنند اما ما اشراف خوبی بر این جریان‌ها داریم به گونه‌ای که مردم حتی حس چالش نداشته باشند. 

به فرموده امام خمینی(ره) باید برای مقدمات ظهور تلاش کرد
مصلحی در بخش اول سخنان خود درباره زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر(عج) گفت: امام خمینی(ره) فراهم نمودن مقدمات ظهور را از وظایف منتظران می‌دانستند و معتقد بودند باید برای تحقق مقدمات ظهور تلاش کنیم.

وی کسب آمادگی‌های لازم برای ظهور امام عصر(عج) را از وظایف منتظران خواند و گفت: شیوه آمادگی برای ظهور به زمان و مکان بستگی دارد.

مصلحی تصریح کرد: در زمان ما به دلیل حاکمیت حکومت شیعی و حکومت فقیه عادل این وظیفه برعهده حکومت است که باید نیروهای اطلاعاتی و نظامی در بالاترین آمادگی باشند که هر زمان اراده الهی به ظهور حضرت مهدی(عج) قرار گرفت بتوانند به بهترین صورت در خدمت ایشان باشند.

وزیر اطلاعات با اشاره به آخرین پیام امام(ره) در فروردین ۶۸ گفت: در این پیام امام اعلام کردند شکستن فرهنگ شرق و غرب بدون شهادت ممکن نیست، انقلاب مردم ایران به شرق و غرب منحصر نیست و نطقه شروع ظهور حضرت مهدی است.

وی گفت: رهبری نیز در همین چارچوب وظیفه آمادگی برای همگان تعریف می‌کنند و می‌فرمایند انتظار اصیل آن است که ما خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم.

وی با بیان اینکه "تعدادی از روایات به بسترسازی قیام حضرت اختصاص دارد"، گفت: هر شخص منتظری وظیفه دارد مقابل کج‌روی‌ها و ظلم‌ها بایستند.
https://taghribnews.com/vdcep78zzjh87oi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی