تاریخ انتشار۱۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۹:۲۹
کد مطلب : 96839

مذاکره تنها راه حل بحران سوریه

ولادمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه بار ديگر مخالفت خود را با دخالت نظامي خارجي در سوريه اعلام کرده و گفته است هيچ چيزي را نمي‌توان با استفاده از زور تحميل کرد.
مذاکره تنها راه حل بحران سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پوتين بعد از نشست خود با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در برلين، روز جمعه (۱۲ خرداد، ۱ ژوئن) در کنفرانسي مطبوعاتي گفت "راه حل مذاکره" تنها راه پايان دادن به بحران سوريه است.

پوتين گفت: "چيزي که با صدر اعظم آلمان در رابطه با آن گفت‌و‌گو کرديم پيدا کردن راه حل سياسي براي اين مشکلات است. اين کار انجام شدني است يا نه؟ به طورکلي من معتقدم چنين کاري ممکن است."

وي در ادامه گفت: "اين کار مستلزم کار حرفه‌اي و صبر است. هيچ کاري را نمي‌توان با استفاده از زور انجام داد و انتظار تاثير فوري داشت. انسان‌هاي بسياري با منافع مختلف در اين ناآرامي‌ها درگير هستند. "

وي افزود: "لازم است هم‎گرايي اين منافع پيدا شود و آن‌ها را بر سر ميز مذاکره نشاند. اين مسيري است که ما قصد داريم در راستاي آن عمل کنيم."

رئيس‌جمهور روسيه همچنين از کشورها و همه گروه‌هاي درگير خواست تا به کوفي عنان، فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در راستاي دستيابي به "نتايج مثبت" کمک کنند.

وي گفت: "من و صدر اعظم آلمان موافقت کرديم که روسيه و آلمان و همه شرکاي‌ ما بايد تلاش کنند تا از تشديد خشونت جلوگيري کرده و به عنان کمک کنند تا به نتايج مثبتي دست يابد." 
https://taghribnews.com/vdceov8o.jh8pxi9bbj.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی