تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۸:۴۴
کد مطلب : 96145

محدود شدن کالاهای رژیم صهیونیستی در افریقای جنوبی

تصمیم اخیر دولت آفریقای جنوبی درباره کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی موجب بروز واکنش‌های مختلفی در این کشور شده است.
محدود شدن کالاهای رژیم صهیونیستی در افریقای جنوبی
 به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، اقدام اخیر دولت آفریقای جنوبی درباره لزوم برچسب‌گذاری دقیق بر روی کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی و همچنین اقدام جهت واردات کالاهایی که مشابه اولیه آن کالاها در اراضی اشغالی در سال ۱۹۶۷ بوده و با نام محصولات ساخت این رژیم صادر می‌شوند، موجب بروز واکنش‌های مختلفی در این کشور شده است.

راب دیویدز، وزیر تجارت آفریقای جنوبی با رد هر گونه ادعا در خصوص انگیزه نژادپرستانه این اقدام اعلام کرد: "محصولات وارداتی از اسرائیل باید دارای برچسب صحیح باشند؛ به گونه‌ای که مصرف‌کنندگان آفریقای جنوبی بتوانند در مورد خرید یا عدم خرید آن کالاها تصمیم‌گیری کنند".

وی با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی در فراخواندن سفیر آفریقای جنوبی در تل‌آویو در این زمینه، افزود: "کشور ما نه به دنبال بایکوت محصولات اسرائیلی و نه جلوگیری از ورود کالاها به داخل آفریقای جنوبی است؛ بلکه این اقدام در راستای منافع ملی کشور صورت گرفته است."

وزیر تجارت آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد، این اقدام کشورش در راستای تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن یک راه حل مسالمت‌آمیز به منظور حل درگیری اسرائیل - فلسطینی و مجموعه خاورمیانه است.

بر پایه این گزارش، وزارت تجارت آفریقای جنوبی بر اساس ماده ۲۶ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان این کشور، بازرگانان آفریقای جنوبی را مجبور کرده است تا برچسب کالاهای مشخص وارداتی از سرزمین‌های اشغالی دقیقاً مشخص شوند که منشأ اولیه ساخت آن‌ها کجا بوده است و اگر منشأ تولید کالاها در داخل اراضی اشغالی ۱۹۶۷ بوده، برچسب ساخت این منطقه بر روی آن‌ها زده شود.

در همین ارتباط این موضوع به اظهارنظر همگانی گذاشته و اعلام شده تا نیمه ماه ژوئیه آینده ضمن جمع‌آوری کلیه دیدگاه‌های عمومی، تصمیم گیری نهایی در این زمینه صورت پذیرد.

انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا پیشتر ضمن حمایت از طرف فلسطینی، خواهان تفکیک صادارت تولید شده در اراضی اشغالی و عدم برچسب اسرائیل بر آن‌ها شده بودند، ضمن آن‌که وزارت امور خارجه دانمارک نیز اعلام کرد، درصدد پیروی از اقدام دولت آفریقایی است.

اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین از جمله تحریم و فشارهای شدید اقتصادی، تصویری مشابه رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی از اسرائیل و روحیه ضد صهیونیستی را در افکار عمومی مردم این کشور نمایان کرده است.
https://taghribnews.com/vdcenz8o.jh8pei9bbj.html
مرجع : presstv
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی