تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 82915

علمای عربستان قتل تظاهركنندگان را محكوم كردند

علمای عربستان قتل دو نفر از شركت كنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز قطیف را محكوم كردند.
علمای عربستان قتل تظاهركنندگان را محكوم كردند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ محمد الحبیب، شیخ نمر النمر، سید منیر الخباز، شیخ عبد الكریم الحبیل در سخنانی با انتقاد شدید از اقدامات ضد انسانی حكومت آل سعود در سركوب اعتراضات مسالمت امیز مردمی، قتل دو نفر از شهروندان عربستانی را محكوم كردند.

"شیخ الحبیب" در سخنانی در شهر"صفوی" اظهار داشت: شهادت تعدادی از شهروندان عربستانی، سیاست سركوب گرایانه حكومت آل سعود بر ضد مردمی را كه برای احقاق حقوق خود قیام كرده اند ، به اثبات می رساند.

"شیخ نمر آل نمر" هم در سخنانی در شهر العوامیه در شرق عربستان گفت: ما نمی خواهیم که آل سعود بر ما حکومت کنند، این حق ما است، و ما باید حکام خود را انتخاب کنیم.

وی با انتقاد از حمله به شرکت کنندگان در مراسم عید میلاد پیامبر اعظم (ص) در شرق عربستان، گفت: با شهدا و خانواده هایشان عهد می بندیم که به راهشان ادامه خواهیم داد؛ بهای این خون بسیار گران است، و ارزش آن سقوط نظام های طغیانگر و حاکمان و پایان دادن به استبداد است، و ما در مقابل آن هیچ چیز دیگری را نمی پذیریم.

"سید منیر الخباز" نیز استفاده از گلوله برای خاموش كردن اعتراضات مردمی را محكوم كرد و خواستار بازخواست عاملان این اقدام شد.

"شیخ عبد الكریم الحبیل" با طرح این پرسش كه جوانان عربستانی چه كرده اند كه مستحق گلوله هستند؟، خاطرنشان كرد: همچنان زبان گلوله و زور به جای گوش دادن به خواسته های مردمی در كشور حكمفرماست.

گفتنی است در حمله نیروهای امنیتی سعودی به تظاهرات روزهای اخیر در منطقه شرقیه عربستان، دو جوان عربستانی به نام های "منیر المیدانی"و "زهیر السعید" شهید و تعدادی از تظاهركنندگان زخمی شدند.
https://taghribnews.com/vdceno8v.jh8wzi9bbj.html
مرجع : الراصد
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی