تاریخ انتشار۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 101078

تظاهرات ضد آمريكايي در يمن

تنا
ده ها هزار نفر از مردم يمن با بر پايي تظاهرات دخالت هاي آمريكا و وابستگی دولت به بیگانگان را محکوم کردند.
تظاهرات ضد آمريكايي در يمن
 به گزارش تقریب(تنا)، تظاهرکنندگان  استان صعده در شمال یمن دیروز جمعه (۱۶ تیر) با صدور بیانیه ای، دخالتهای آمریکا و نقض حاکمیت یمن را محکوم کردند.
یمنی ها با سردادن شعارهایی، تأکید کردند که مبارزه و انقلابشان تا دستیابی به آزادی و بازستاندن حاکمیت ادامه خواهد یافت. 

همچنین دیروز در پایتخت یمن تظاهراتی با حضور گسترده مردم در اعتراض به عملکرد دولت موقت و وابستگی آن به بیگانگان، برگزار شد. 

در همین رابطه " عبدالرقیب منصور" رئیس ائتلاف انقلاب یمن در مصر تأكید كرد: در حال حاضر حاكم اصلی یمن، سفیر امریكا است و جمال بن عمر نماینده سازمان ملل در یمن نیز اهداف وی را تحت عنوان برنامه های آن سازمان اجرا می كند. 

منصور در مصاحبه ای اظهار داشت: رویدادهای اخیر در یمن از جمله تعیین فرماندهان نظامی در مناطق مشخص، صدور بیانیه ها یا تصمیمات شورای امنیت درباره یمن، تحت تأثیر فشارهای جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به صنعا و تهدید به انجام اقداماتی از سوی جامعه جهانی و شورای امنیت علیه این كشور در چارچوب طرح شورای همكاری اتفاق افتاده است. 

رئیس ائتلاف انقلاب یمن در مصر خاطرنشان كرد: تلاش شده است تا از طریق طرح شورای همكاری خلیج و راهكارهای اجرایی آن، انقلاب یمن را به شكست بكشانند. 

وی گفت: همچنین رهبران برخی احزاب یمن، خواستار دخالت جمال بن عمر برای كمك به بخش های مختلف روند سیاسی بودند و بدین ترتیب از طریق ایجاد اختلاف میان انقلابیون و تلاش برای بنیان گذاشتن ائتلاف های جدید با هدف حذف دیگران حتی از مشاركت جوانان انقلابی حاضر در میدان جلوگیری شد. 

وی افزود: آنچه در حال حاضر انجام شده است اجرای ابتكار شورای همكاری خلیج فارس و نادیده گرفتن خواسته های انقلابیون است به طوری كه علی عبدالله صالح رییس جمهور بركنار شده، همچنان دارای مسئولیت های سیاسی است و به عنوان رئیس یك حزب مشغول فعالیت است و به وی مصونیت اعطا شده است. 

https://taghribnews.com/vdcefz8zvjh877i.b9bj.html
مرجع : خبرگزاري ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی