تاریخ انتشار۱۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : 101375
جلیلی:

بیداری اسلامی آرزوی همه ملت های مسلمان منطقه بود/ انقلاب تونس سر آغاز حرکت بیدای اسلامی

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بیداری اسلامی آرزوی همه ملت های مسلمان منطقه بود که برخلاف میل جریان استکبار تحقق یافت.
بیداری اسلامی آرزوی همه ملت های مسلمان منطقه بود/ انقلاب تونس سر آغاز حرکت بیدای اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) ، "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی روز دوشنبه در دیدار با " محمد صبحی العتیق" رئیس فراکسیون النهضه درمجلس مؤسسان تونس با تمجید از مبارزات ملت مسلمان تونس در برابر رژیم دیکتاتور و وابسته "زین العابدین بن علی" پیروزی انقلاب تونس را سر آغاز حرکت بیدای اسلامی درخاورمیانه و شمال آفریقا دانست و افزود:‌ این بیداری آرزوی همه ملت های مسلمان منطقه بود که برخلاف میل جریان استکبار تحقق یافت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بااشاره به اینکه غرب به علت واقف بودن بر اهمیت بیداری اسلامی تمام تلاش خود رامصروف پیشگیری از تحقق آرمان های اسلامی می کند، افزود: نگرانی دشمنان بیداری اسلامی است نه سلاح هسته ای.

جلیلی تاکید کرد:‌ گسترش ادبیات جدید در قاموس اندیشه سیاسی نسل جدید از دستاوردهای این پیروزی بزرگ به شمار می رود.

وی با تاکید بر ابعاد اسلامی بیداری در کشورهای مختلف گفت: خوشبختانه در معادلات جاری تئوری اندیشمندان اسلامی مبتنی بر " اسلام تنها راه حل سیاسی نجات امت اسلامی است " تحقق یافته است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت:‌ مسلمانان با برخورداری از پشتوانه عظیم اندیشه تابناک اسلام قادر خواهند بود به تمام اهداف بلند خود از جمله آزادی فلسطین و قدس شریف دست یابند.

وی ادامه داد: پیوند اندیشه دینی به مقاومت فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه عامل پیروزی آن بر رژیم اشغالگر قدس شد.

جلیلی با ضروری دانستن انسجام و روح هم گرایی در بین مسلمانان افزود: ظرفیت های جهان اسلام درکنار هم می تواند مسلمانان را در مقابل توطئه های جهان استکبار تقویت و پیروز نماید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی بر دور اندیشی حضرت امام خمینی (ره) در اهمیت اتکاء‌ به ظرفیتهای مردمی در جهان اسلام صحه گذاشت صریح کرد: تفکر مقاومت برای مقابله با توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی باید اولویت نخست نخبگان سیاسی و دینی در کشورهای اسلامی باشد.

وی با تاکید بر ثمرات بیداری اسلامی در جهان اسلام اظهار داشت :‌بیداری اسلامی سرآغاز تحقق آرمانهای ملتهای مسلمان و مقابله مؤثر با تجاوز و اشغالگری بویژه با رژیم صهیونیستی به عنوان مطالبه فراگیر جهان اسلام است.

رئیس فراکسیون النهضه در مجلس مؤ‌سسان تونس نیزدر این دیدار با اشاره به اینکه بیداری اسلامی آزادی ملت ها را به دنبال داشت و موجب تقویت مسلمانان گردید گفت: بزرگ ترین افتخار انقلاب اسلامی ایران این است که پیشتاز قیام در منطقه است و از نگاه ما همه انقلاب های منطقه مدیون انقلاب اسلامی ایران و رهبری آن است.

آقای محمد صبحی العتیق همچنین با زیر سؤال بردن حسن نیت برخی قدرتها در تحولات منطقه اظهار داشت:‌ جریان سلطه با محوریت آمریکا نه طرفدار اسلام و نه حامی دموکراسی و حقوق ملتها هستند.

رئیس فراکسیون النهضه در مجلس مؤسسان تونس با اشاره به توطئه های بیگانگان درکشورهای اسلامی اظهار داشت: آنها همان قدر که با جریان مقاومت و تفکر اسلامی مقابله می کنند از دموکراسی واقعی نیز هراسانند.
https://taghribnews.com/vdcefz8znjh87xi.b9bj.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی