تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : 95957

حمله پهپاد آمريكايي به پاكستان

تنا
در جريان حمله يك پهپاد آمريكايي به منطقه قبيله نشين وزيرستان شمالي در شمال غرب پاکستان ۴ نفر كشته و تعدادي زخمي شدند.
حمله پهپاد آمريكايي به پاكستان
به گفته مقامات امنیتی پاکستان ، صبح امروز (۶ خرداد) در پی شلیک ۲ موشک از سوی این پهپاد به خانه‌ای در نزدیکی شهر میرانشاه، ۴ نفر کشته و چندین نفر مجروح شدند. 

این حمله تنها دو روز بعد از آن اتفاق افتاد که پهپاد امریکایی دیگری، صبح روز پنج‌شنبه (۴ خرداد) مسجدی را در شرق شهر میرانشاه مورد هدف قرار داد که منجر به کشته شدن دست کم ۱۰ تن شد. 

همچنین در حمله مشابهی در روز چهارشنبه (۳ خرداد) در منطقه‌ای قبیله نشین در پاکستان، ۵ نفر کشته و تعداد دیگری نیز مجروح شدند. 

کشتار غیرنظامیان پاکستانی در جریان حملات پهپادهای امریکایی که به بهانه هدف قرار دادن شبه نظامیان انجام می‎شود، به روابط بین اسلام‌آباد و واشنگتن لطمه زده است.

واشنگتن مدعی است که شبه‌نظامیانی که از مرز افغانستان عبور می‌کنند هدف این حملات هوایی هستند، این درحالی است که بنا به گفته مقامات محلی غیرنظامیان، قربانیان اصلی این حملات هستند.

بعد از این که نیروهای امریکایی در جریان یک حمله هوایی به دو ایست مرزی پاکستان در مجاورت مرز با افغانستان درنوامبر ۲۰۱۱، ۲۴ سرباز پاکستانی را کشتند، تنش بین دو کشور بالا گرفته است.

کشتار سربازان پاکستانی اقدامات تلافی جویانه دولت پاکستان را در پی داشت و اسلام آباد را بر آن داشت که بلافاصله بعد از این حملات مسیر تجهیزات ناتو به افغانستان را ببندد. 
https://taghribnews.com/vdcefo8o.jh8nni9bbj.html
مرجع : پرس تي وي
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی