تاریخ انتشار۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۸:۱۲
کد مطلب : 83284

جشنواره بین المللی شعر تقریب در بوشهر برگزار شد

با حضور اندیشمندان شیعه و سنی جشنواره بین المللی شعر تقریب شامگاه پنجشنبه ۲۰ بهمن در بوشهر برگزار شد.
جشنواره بین المللی شعر تقریب در بوشهر برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این جشنواره كه در سالن مجتمع فرهنگ هنری کنگان برگزار شد، حجت الاسلام موسوی نیا، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ضمن خوش آمد به مدعوین و مهمانان و شاعران ایرانی و خارجی، پیامی از آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر را قرائت كرد.

موسوی نیا، با اشاره به هدف سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری این جشنواره، تقویت وحدت اسلامی را مهمترین هدف عنوان كرد.

"عبداله رئیسی" دبیر سومین جشنواره بین المللی شعر تقریب نیز در سخنانی هدف اصلی برگزاری این جشنواره را ایجاد همگرایی و اتحاد بیش از پیش میان مذاهب اسلامی عنوان كرد و حضور شاعران مطرح ایران و سایر کشورهای اسلامی را در این برنامه، باعث رونق کیفی جشنواره دانست.

رئیسی، در بخش دیگری از صحبتهای خود گزارشی مبسوط از فعالیت های صورت گرفته توسط دبیرخانه ارائه داد و تصریح نمود: این جشنواره را می توان بزرگترین اتفاق ادبی استان بطور عام و حتی یکی از جشنواره های مهم و تاثیرگذار کشور در حوزه شعر آیینی دانست که بطور ثابت برگزار می شود؛ و به همین خاطر نیز باید تلاش نماییم تا کیفیت و کمیت آن در حد استانداردهای پذیرفته شده باشد.

دبیر جشنواره، نقش فرهنگ و بویژه شعر را در انتقال مفاهیم بلند انسانی و اسلامی برجسته و مهم دانست و گفت: هر چند در سایر حوزه های اجتماعی ممکن است اختلاف و پراکندگی وجود داشته باشد، اما فرهنگ و ادبیات، کانون اصلی توسعه وحدت در جامعه است؛ و آنچه در زیر چتر فرهنگ و ادبیات جاری است، همانا یکدلی و همدلی و تقریب است.

رئیسی تعداد آثار رسیده به جشنواره را ۱۲۰۰ اثر از ۳۲۰ شاعر عنوان کرد و افزود: طی سه مرحله داوری، مجموعاً ۳۰ شاعر از ایران و سایر کشورهای اسلامی برگزیده شدند که به عنوان مهمان اصلی در آیین اختتامیه حضور دارند و شعرخوانی می کنند.

وی همچنین از آغاز بکار سایت جشنواره، راه اندازی دبیرخانه دایم جشنواره و همچین چاپ کتابی از اشعار برگزیده با موضوع پیامبر اکرم (ص) خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این جشنواره با حمایت مسئولین در سالهای آتی نیز با کیفیت مطلوبی برگزار شود.

پس از آن دکتر رستم آی محمداف شاعر تاجیکستانی،ابوطالب مظفری شاعر افغانی، اصغر عظیمی مهر شاعری كرمانشاهی، محمد دیارا شاعری از ساحل عاج، مهدیه امینی از كشورمان، معروف عبدالمجید شاعر مصری و وحید طلعت دیگر شاعر كشورمان، به شعرخوانی در رابطه با موضوع جشنواره پرداختند.

گفتنی است در پایان این جشنواره نفرات برگزیده با اهدای تندیس و لوح تقدیر، معرفی شدند.

گزارش تصويری جشنواره
https://taghribnews.com/vdceew8v.jh8xvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی