تاریخ انتشار۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۹:۱۵
کد مطلب : 74914

روابطمان را با سوریه گسترش می دهیم

تنا – دمشق
'علی نیكزاد ' وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران گفت: به کوری چشم دشمنان آمدیم تا روابطمان را با برادرانمان در سوریه گسترش دهیم.
روابطمان را با سوریه گسترش می دهیم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه، وی این موضوع را روز سه شنبه در نهمین اجلاس كمیسیون مشترك پیگیری همكاری های اقتصادی ایران و سوریه در دمشق بیان کرد.
نیکزاد در این نشست که "محمد نضال الشعار' وزیر اقتصاد و بازرگانی سوریه نیز در آن شرکت داشت، افزود: روابط ایران و سوریه در بعد سیاسی الگویی برای روابط با سایر کشورهاست. ما مدتهای مدید شاهد پیوند سیاسی میان دو کشور و دو ملت ایران و سوریه هستیم.
نیکزاد تصریح کرد: تحولات اخیر سوریه ناشی از توطئه غرب و نظام های سلطه جو در برابر پایداری و حمایت سوریه از مقاومت در برابر رژیم بی هویت صهیونیستی است.
وی گفت: با درایت رهبری سوریه، این کشور از مشکلات امنیتی گذر کرده اما با این حال باید موقعیت را درک کنیم چون غرب و در راس آن شیطان بزرگ آمریکا در صدد بهره برداری از شیوه های قدیمی مانند ترور و تحریم برای به هم زدن وحدت ملی در سوریه هستند.
به گفته وزیر ایرانی، شیطان بزرگ ۳۲ سال است که از هر وسیله ای مانند ترور، تهدید، تحریم و جنگ برای غلبه بر ایران اسلامی استفاده کرده و در صدد شکست جمهوری اسلامی ایران بودند اما به فضل خداوند متعال نتیجه عکس داد و رسوا شدند.
وی با اشاره به پایین آوردن هواپیمایی جاسوسی آمریکا توسط ایران یادآور شد: مقاومت ملت ما باعث پیشرفت علمی، صنعتی، فناوری نو، هسته ای، اقتصادی، اجتماعی، خودکفایی و عدم وابستگی شد.
نیکزاد ادامه داد: ما خواهان جنگ، تحریم و ترور نبوده و نیستیم، اما داشتن رهبری فرزانه، دولتی خدمتگزار، ملتی عاشق و اتکا به خداوند متعال باعث شد این تهدیدها به فرصت تبدیل شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ما همواره در کنار سوریه بوده، هستیم و خواهیم بود و می دانیم که سوریه از این آزمایش ها سربلند بیرون خواهد آمد.
وی با اشاره به تصویب توافقنامه تجارت آزاد میان دو کشور در دولت جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی بر آمادگی ایران برای اجرای آن تاکید کرد.
نیکزاد با اشاره به برگزاری نمایشگاه فناوری پیشرفته در بهمن سال گذشته یادآور شد: ایران آماده انتقال تجریبات و فناوری خود در همه زمینه ها به سوریه است.
وی همچنین افزایش فعالیت های اقتصادی بازرگانی، رفت و آمد تجار، استفاده از بازارهای یکدیگر، ارتقای سطح روابط اقتصادی بازرگانی، همکاری در زمینه ساخت مسکن و انتقال تجربیات بخش خصوصی ایران در این زمینه به سوریه با توجه به وجود شش هزار انبوه ساز در ایران را مورد تاکید قرار داد.
تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری اقتصادی سه جانبه با سوریه و عراق، همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی، تسهیلات برای تردد زوار ایرانی به سوریه دیگر موارد مورد نظر وزیر ایرانی بود.
پس از آن بنا به پیشنهاد نیکزاد چهار کمیته مسکن، حمل و نقل، روابط اقتصادی تجاری و تلفیق تشکیل شد.
https://taghribnews.com/vdceeo8f.jh8ezi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی