تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : 96270
مدیر عامل خبرگزاری تقریب در دیدار با اصحاب رسانه مصری:

وحدت اسلامی راهكاری برای درمان جراحات جامعه اسلامی است

تنا - اختصاصي
مدیر عامل خبرگزاری تقریب تاكید كرد: ما در پیكره جامعه اسلامی شاهد جراحاتی هستیم كه باید با وحدت آن را درمان كنیم.
وحدت اسلامی راهكاری برای درمان جراحات جامعه اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین "محمد مهدی تسخیری"امروز دوشنبه در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه مصری كه در سالن همایش های خبرگزاری تقریب برگزار شد، با اشاره به خطرات كم اثر شدن فرهنگ در جوامع اسلامی، خاطرنشان كرد: بزرگترین جراحت در جامعه اسلامی تفرقه و اختلاف بین امت اسلامی بود كه امام خمینی(ره) همیشه بر این مسئله تاكید داشت.

وی به ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره)‌اشاره كرد و بیان داشت: از جمله صفات بارز امام (ره) صداقت وی با ملت خود بود؛ وی بر این اساس خدمت به اسلام و انسانیت را سرلوحه اعمال خویش قرار می داد.

دكتر تسخیری كوشش برای نهادینه سازی وحدت اسلامی در جهان اسلام را از برنامه های كشورمان دانست و گفت: مجمع تقریب دستاوردهای بسیاری در این زمینه داشته است.

دستاورد بزرگ مردم مصر در انقلاب

وی در این دیدار به دستاورد بزرگ مردم مصر در سال اخیر و پیروزی انقلاب این كشور اشاره كرد و گفت: مصر مهد تمدنها بوده است و با توجه به اراده بالای مردم به پیروزی های بزرگی در طول تاریخ دست یافته است كه مقاومت مردم مصر در برابر مغول ها كه در هجمه خود در برابر سد عظیم مصری ها مواجه شده و نتوانستند به این كشور وارد شوند، شاهدی بر این مدعاست.

مشاور رسانه ای دبیركل مجمع تقریب با بیان اینكه كسانی كه از اختلاف ما سود می برند دشمنان اسلام هستند كه نمی خواهند همزیستی مسالمت آمیز و برادرانه بین مسلمانان را شاهد باشند، تاكید كرد: آنها انتظار داشتند كه ایران را تبدیل به دروازه ورود فرهنگ غربی به كشورهای اسلامی كنند اما اراده الهی بر آن محقق شد كه در حال حاضر شاهد پیروزی انقلاب های مردم مصر و تونس بر اساس پایه های فكری و اسلامی باشیم. 

تطبیق عملی وحدت اسلامی؛ از جمله اهداف انقلاب اسلامی ايران

مدیرعامل خبرگزاری تقریب با اشاره به این كه در طول تاریخ شاهد نفاق و دورویی بسیاری بودیم تا فرزندان امت اسلامی را از یكدیگر جدا كنند، خاطرنشان كرد:از جمله اهداف انقلاب اسلامی ایران وحدت اسلامی، در شعار نیست بلكه تطبیق عملی آن مد نظر است.

وی در ادامه توطئه غربی ها را برای اختلاف افكنی بین مسلمانان را تبیین كرد و بیان داشت: در جهان اسلام كار به جایی رسیده است كه مذاهب اسلامی همدیگر را دشمن می خوانند؛ غربی ها تلاش می كنند به عنوان مثال شیعیان را نزد اهل سنت با عباراتی از جمله "رافضی" و اهل سنت را "ناصبی" جلوه دهند و بدین ترتیب با ایجاد اختلاف و كینه، خون یكدیگر را حلال می انگارند.

لزوم بهره گیری از آموزه های مسلمانان در صدر اسلام

دكتر تسخیری در ادامه تاكید كرد: باید به جایی برسیم كه یكدیگر را علی رغم اختلافات، قبول داشته و دوشادوش یكدیگر در برابر چالشهای فراروی جهان اسلام بایستیم؛ همانطور كه اصحاب پیامبر(ص) در زمان صدر اسلام و ائمه مذاهب چنین رویكردی را داشتند.

وی با بیان این كه روح گفتگو در جوامعه اسلامی جای خود را به خشونت و حزب گرایی داده است، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و در این ۳۰ سال تلاش كرده ایم راهكارهای گفتگو با یكدیگر را بیابیم و بر این اساس در این مجمع تلاش كرده ایم حركت تقریبی را به عنوان حركتی اسلامی در جهان اسلام نهادینه كنیم.

مدیر عامل خبرگزاری تقریب در ادامه گفت: مسلمانان  ۹۰درصد مشترك وکمتر از ۱۰ درصد اختلاف دارند و این در حالی است كه برخی ادیان تنها در ۲۰،۳۰درصد موارد اشتراک دارند و پیرامون همین مقدار به وحدت دست یافته اند.

در همه زمینه باید قدرتمند شویم

وی در ادامه اظهارات خود، بیان داشت: همه می دانند ایران اسلامی بهای زیادی برای اسلام پرداخت كرده است و به این مسئله افتخار می كند؛ ما معتقدیم باید بر اساس آیه قرآنی"وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّكُمْ"باید قدرتمند باشیم تا از حق خود دفاع كنیم و این قدرت باید در همه زمینه ها از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... محقق شود؛ البته در عین حال معتقدیم نباید به دیگران تجاوز كنیم ولی باید زمنیه تجاوز دیگران به خود را از بین ببریم.

مدیرعامل تنا افزود: غربی ها به خاطر اختلافات میان مسلمانان تمام ثروت های طبیعی كشورهای اسلامی را به یغما می برند در حالی كه برخی تولیدات مصرفی وتجمل گرایانه را به می دهند و بر ما منت گذاشته اند.

سلطه صهیونیسم بین الملل بر رسانه های جهان

وی در ادامه به نقش صهیونیستها در رسانه های جهان اشاره كرد و تصریح نمود: نقش لابی صهیونیستی در رسانه های جهان غیرقابل اغماض است و بزگترین رسانه ها و تلویزیونهای غربی و هالیوود تحت سلطه صهیونیسم بین الملل است اما این مسائل ما را نمی ترساند و ما تلاش خود را بیشتر می كنیم تا در برابر این هجمه بایستیم.

در پایان این نشست دكتر تسخیری به سوالات و شبهات رسانه نگاران مصری در خصوص موضوعات مختلف دینی، فرهنگی و سیاسی پاسخ گفت.

مسئله وحدت و تقریب و وظایف همه روشنفكران جهان اسلام برای دعوت مردم به این مهم ، جریان بیداری اسلامی و تفاوتهای موجود بین ناآرامی های منطقه، تبشیر یا تبلیغ تشیع در مصر، حضور مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بسیاری از كشورهای جهان برای نهادینه سازی فرهنگ تقریب، تاسیس شبكه های ماهواره ای تفرقه افكن در كشورهای غربی برای ایجاد فتنه مذهبی بین مسلمانان،‌ تروریسم بین الملل، فتوای مقام معظم رهبری در حرمت توهین به مقدسات اهل سنت، توطئه غرب برای گسترش تفرقه جهت به یغما بردن ثروت مسلمانان، حمایت عملی جمهوری اسلامی ایران از فسطین و تاش ۳۰ ساله برای منزوی نمودن رژیم صهیونیستی، طرح دیدگاههای وحدت آفرین امام خمینی(ره) و وجود ماده ای در قانون اساسی كشورمان مبنی بر لزوم حمایت از مستضعفان جهان از جمله محورهای مورد بحث خبرنگاران مصری و مدیرعامل خبرگزاری تقریب بود. 
https://taghribnews.com/vdcdzx0n.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی