تاریخ انتشار۲۴ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : 53240

اسرای فلسطینی میان مرگ و زندگی

اسرای بیمار فلسطینی در شرایط نامناسب زندان های اسرائیلی، میان مرگ و زندگی دست و پا می زنند.
اسرای فلسطینی میان مرگ و زندگی
به گزارش تقریب(تنا)،
یاسر الرجوب اسیر فلسطینی بیماری که هفته گذشته از زندان های اسرائیلی آزاد شده است، در ارتباط با شرایط سخت و جانکاه زندان های صهیونیستی گفت: زندانیان زیادی وجود دارند که در بیمارستان زندان "الرمله" اسرائیل بستری هستند و شدت بیماری آنها به حدیست که حتی قدرت راه رفتن ندارند و دوران محکومیت خود را میان مرگ و زندگی می گذرانند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: شش تن از زندانیان زندان الرمله توان حرکت ندارند و از صندلی چرخ دار برای حرکت استفاده می کنند و چهار تن از آنها نیز از ناحیه کمر فلج هستند.

الرجوب که به سرطان ریه دچار شده و پس از آزادی برای انجام معالجات به اردن سفر کره است، به نمونه هایی از زندانیانی که به آرامی رو به مرگ می روند و در انتظار سرنوشت خود هستند، اشاره کرد.

"احمد النجار" از جمله اسرایی است که الرجوب به آنها اشاره می کرد؛ وی به سرطان حنجره دچار شده است و از طریق لوله ای که به معده وی متصل شده، غذا می خورد. 

"عبدالقادر المسالمه" دیگر اسیری است که توان حرکت نداشته و اشغالگران از بالابر کوچکی برای انتقال وی از صندلی اش به تخت آهنی و از زندان به دادگاه استفاده می کنند. 

در همین رابطه "عیسی قراقع" وزیر امور اسرای فلسطین، اسرائیل را به اجرای سیاست های هدفمند برای تحت فشار قرار دادن اسرای بیمار و اکتفا به مسکن در درمان آنها متهم کرد.

وی همچنین تصریح کرد: اسرائیل به خواسته های بین المللی و حقوقی مبنی بر فراهم ساختن درمان مناسب و لازم برای اسرا و آزادی فوری کسانی که امکان حضور آنها در زندان ها وجود ندارد، پاسخ نمی دهد.

وی با تاکید بر وجود خطر حقیقی برای حیات زندانیان در زندان های اسرائیلی، از انجام مذاکرات با دادگاه عالی اسرائیل برای آزادی فوری این اسرا از سویی و هماهنگی با حماس برای قرار دادن اسامی این دسته از زندانیان در لیست اسرایی که با گلعاد شالیت  سرباز اسرائیلی مبادله می شوند از سوی دیگر، خبر داد.
 
وی همچنین با بیان این که اکنون مسئله اسرای بیمار در اولویت مسائل سیاسی، دیدار ها و محافل بین المللی قرار گرفته است بار دیگر بر خواسته فلسطینیان به اعزام کمیته تحقیق در ارتباط با بیماران اسیر در زندان های اسرائیلی و اجرای قانون پیشین سازمان سلامت جهانی در این رابطه تاکید کرد. 

"ولید الهودلی" یک پژوهشگر در امور اسرا نیز در این رابطه گفت: من مستنداتی در رابطه با شرایط اسف بار در بیمارستان زندان الرمله در دست دارم از جمله فردی که بدون بیهوشی مورد عمل جراحی آپاندیس قرار گرفته است. 

وی با بیان این که اسرائیلی ها به آرامی زندانیان بیمار را می کشند از آنها خواسته است برای اثبات عکس مدعای وی، درب های این زندان را به روی سازمان های حقوقی و رسانه ها بگشایند.




https://taghribnews.com/vdcdzx0k.yt0so6a22y.html
مرجع : الجزیره
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی