>> افزایش حملات به مسلمانان در انگلستان | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۴ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : 53042

افزایش حملات به مسلمانان در انگلستان

"فاروق مراد رئیس شورای مسلمانان انگلستان طی سخنانی در همایش سالانه شورای مسلمانان بریتانیا تصریح کرد: گروه اندکی در انگلستان دست به اقداماتی علیه مسلمانان می زنند که اقدامات آنها رو به افزایش است.
افزایش حملات به مسلمانان در انگلستان
به گزارش تقریب(تنا)، 

 وی با بیان این که تصمیم دارد نامه ای خطاب به شورای عمومی برمنگهام مبنی بر ضرورت برخورد جدی با جرم های ضد اسلامی بنویسد تصریح کرد:  باید در مبارزه با این گونه جرم ها سیستم گزارش، ثبت و تحلیل نظام مندی وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: این نامه با حمایت دانشگاهیان برجسته و مراکز ضد تروریستی و همچنین جمعیت های اسلامی و در پی اعلام وقوع ۷۶۲ جرم علیه مسلمانان در لندن از آوریل ۲۰۰۹ که ۳۳۳ مورد از آن در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ صوت گرفته است، به شورای عمومی برمنگهام ارسال می شود.

وی با بیان این که مسلمانان در بخش های مختلف انگلستان، از مورد اهانت قرار گرفتن ائمه جماعات و کارکنان مساجد، انفجار بمب های آتش زا در مساجد، پرتاب سنگ و آویزان کردن سر خوک بر سر در مساجد و دریافت نامه های تهدید آمیز سخن می گویند، تصریح کرد: مراکز پلیس تا کنون تنها ۱۲۰۰ اقدام ضد اسلامی را در سال ۲۰۱۰ ثبت کرده اند، این در حالی است که هریک از مراکز پلیس ۵۴۶ اقدامی ضد سامی را به ثبت رسانده اند. 

در همین رابطه دکتر "رابرت لامبرت" مدیر مرکز تحقیقات مسلمانان اروپایی در موسسه مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه اکستر از ارائه تحقیقی در این رابطه که تهیه آن ده سال به طول انجامیده است، پیش از فرارسیدن سالروز حادثه 11 سپتامبر خبر داد.

وی همچنین توضیح داد: در این تحقیق ارقام مفصلی از حمله به مساجد و جمعیت ها و موسسات اسلامی ارائه خواهد داد.

لامبرت که در گذشته به عنوان پلیس ضد تروریست فعالیت می کرده با بیان این که مشکل ثبت اقدامات ضد اسلامی بیش از آن که به ضعف تلاش های پلیس ارتباط داشته باشد به نبودن اراده سیاسی در این رابطه باز می گردد، تصریح کرد: وقتی من در نیروی پلیس کار می کردم، رویدادهای ضد اسلامی بسیاری پس از حملات یازدهم سپتامبر و حملات انفجاری در سیستم حمل و نقل لندن گزارش شد اما سیاستمداران با ائمه جماعات همگام نبودند.

"عبدالغفار حسين" عضو گروه تحقیقاتی و ضد تروریستی کوالیم با بیان این که بین 40 تا 60 درصد مساجد و مراکز اسلامی در انگلستان از زمان حادثه 11 سپتامبر تا کنون مورد هجوم قرار گرفته اند، اظهار داشت: تعصب ضد اسلامی واقعیتی موجود در جامعه انگلستان است و در این جامعه بخش های زیادی وجود دارند که از مسلمانان و حتی مساجد دوری می کنند و از آنچه اسلامی کردن اروپا نام دارد، می هراسند.



https://taghribnews.com/vdcdxz0k.yt0so6a22y.html
مرجع : الجزیره
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی