تاریخ انتشار۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 171124

کمک 2.5 میلیون یورویی ایرلند برای بازسازی غزه

با کمک کمک 2.5 میلیون یورویی ایرلند برای بازسازی غزه، مبلغ کمک های مالی ایرلند به فلسطین از سال 2010 به حدود 10 میلیون یورو و از سال 2005 به 35.56 میلیون یورو می رسد.
کمک 2.5 میلیون یورویی ایرلند برای بازسازی غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه ایرلندی "دی ژورنال" اعلام کرد: "چارلی فلاناگان " وزیر امور خارجه ایرلند به منظور شرکت در اجلاس بازسازی باریکه غزه راهی قاهره شده است. ایرلند در نظر دارد ۲.۵ میلیون یورو برای بازسازی باریکه غزه کمک کند.

محور اصلی اجلاس بازسازی باریکه غزه که امروز یکشنبه در قاهره ـ پایتخت مصر ـ برگزار می شود، نیازهای انسانی ساکنان باریکه غزه و مواد و مصالح لازم برای بازسازی این باریکه خواهد بود اما شرکت کنندگان قرار است راه های جلوگیری از بروز جنگی دوباره در این باریکه را نیز بررسی کنند.

روزنامه مذکور افزود: کمک مالی ایرلند برای بازسازی باریکه غزه اینگونه صرف می شود: ۵۰۰ هزار یورو به عنوان کمک های انسانی فوری برای آژانس آنروا، دو میلیون یور به شکل اجرای پروژه هایی که موجب بهبود اوضاع باریکه غزه برای مدت های طولانی می شود که قرار است این مبلغ طی سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با همکاری شرکایی همچون سازمان ملل و تشکیلات خودگردان پرداخت شود.

بدین گونه مبلغ کمک های مالی ایرلند به فلسطین از سال ۲۰۱۰ به حدود ۱۰ میلیون یورو و از سال ۲۰۰۵ به ۳۵.۵۶ میلیون یورو می رسد.

وزیر امور خارجه ایرلند قبل از عزیمت به قاهره تصریح کرد: اوضاع انسانی غزه وخیم و ناگوار است و کاملا واضح است که ساکنان این منطقه به کمک های بشردوستانه فوری و طولانی مدت نیاز دارند تا بتوانند ویرانی های حاصل از جنگ را بازسازی کرده و و به اوضاع خود سر و سامانی دوباره ببخشند.
https://taghribnews.com/vdcdxf0foyt05f6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی