تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : 83283

تدوین دانشنامه بزرگ اسلامی پزشكی

مشاور وزیر بهداشت و درمان در امور طب سنتی از تدوین دانشنامه بزرگ اسلامی پزشكی در این مركز خبر داد.
تدوین دانشنامه بزرگ اسلامی پزشكی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "محمدمهدی اصفهانی" پیش بینی كرد تدوین این دانشنامه در ۲۰ تا ۲۵ جلد تكمیل شود.

وی با بیان اینكه این دانشنامه پیش نیاز و مرجعی برای پژوهش و تحقیقات است، اظهار داشت: با تدوین این دانشنامه، مطالب پزشكی روز و مطالب مربوط به آموزه های دینی در كنار هم قرار می گیرند.

وی افزود: در تدوین این دانشنامه از برجسته ترین استادان حوزه های علمیه و دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور استفاده می شود و دانشنامه، مورد استفاده هر دو قشر دانشگاهیان و حوزویان قرار می گیرد.

اصفهانی با اشاره به فعالیت مركز تحقیقات علوم قرآنی، حدیث و طب، گفت: این مركز در دو دوره مجازی كارشناسی و كارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و تاكنون نیز سه دوره دانشجو پذیرفته است.

وی با بیان اینكه دانشجویان این مركز از استادان و كارشناسان دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور هستند، تاكید كرد: این افراد با داشتن مدارك علمی بالاتر وارد این دو دوره می شوند و از درجه كارشناسی تا تخصص را دارا هستند.

وی رشته های مركز تحقیقات علوم قرآنی، حدیث و طب را میان رشته ای عنوان و تصریح كرد: رشته های آموزشی این مركز بین طب، قرآن و علوم حدیث است.

مركز تحقیقات علوم قرآنی، حدیث و طب از سال ۸۷ با تصویب شورای عالی برنامه ریزی و شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشكی در دانشگاه علوم پزشكی تهران فعالیت خود را آغاز كرده است.
https://taghribnews.com/vdcdsx0j.yt0sj6a22y.html
مرجع : irna
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی