تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 46103
طی بیانیه ای :

علمای یمن بر کناره‌گیری فوری عبدالله صالح تاكید كردند

بسیاری از علما و روسای قبایل یمن در بیانیه‌ای خواستار کناره‌گیری مسالمت‌آمیز عبد‌الله صالح از قدرت و عزل فرزندان و بستگان وی از مناصب امنیتی و نظامی شدند.
علمای یمن بر کناره‌گیری فوری عبدالله صالح تاكید كردند
به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از الجزیره، بسیاری از علمای دینی و روسای قبایل یمن در بیانیه‌ای مشترک از علی عبد الله صالح، رئییس جمهور این کشور که از‌ ۳۲ سال پیش تا کنون در راس قدرت است، خواستند که فورا از قدرت کناره‌گیری کند.
در این بیانیه آمده است که برای جلوگیری از جنگ داخلی در یمن، صالح باید از قدرت کناره‌گیری کرده و فرزندان و نزدیگان خود را از مسئولیت نهادهای امنیتی عزل کند.
در ادامه این بیانیه از جوانان و تمام اقشار یمنی خواسته شده است به اعتراضات مسالمیت آمیز خود علیه علی عبدالله صالح ادامه دهند.
به دنبال یورش نیروهای امنیتی رژیم صنعا به معترضان در روز چهار شنبه ۲۴ فروردین و کشته شدن هفت نفر در این درگیری‌ها، مخالفان ضمن تأکید بر عدم مشارکت در اجلاس ریاض، به علی عبدالله صالح دو هفته مهلت دادند تا از قدرت کناره گیری نماید.
پیش از این نیز انقلابیون یمن طرح شورای همکاری خلیج فارس را به دلیل اینکه متضمن کناره‌گیری فوری عبدالله صالح از قدرت نبود رد کرده بودند.
https://taghribnews.com/vdcdsf0o.yt09z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی