تاریخ انتشار۱۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : 51783

نهضت بيدارى، وعده الهى

آنچه در منطقه در حال رخ دادن است برگرفته از تجلى ملتهاست.
نهضت بيدارى، وعده الهى
به گزارش خبرنگار تقريب( تنا)، 
حجت الإسلام والمسلمين رشاد رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامى در همايش بين المللى بيدارى اسلامى با اشاره به اينكه تمامى كشورهایی که در انها شاهد بیداری مردم هستیم مستقل و اسلامى هستند گفت:اين بيدارى اسلامى كه در خاورميانه درحال وقوع است وابسته به هيچ قدرت و كشورى نيست، اين نهضت يك ايدئولوژى اسلامى است.
وى با اشاره به اینکه مردم منطقه از دست حكام ظالم خود، استكبار جهانى و دخالتهاى رژیم صهيونيستی در كشور خود به ستوه آمده ودست به قيام زدند ، افزود :
اين نهضتهاى در حال شكل گيرى،در واقع فرياد ملتهاى مظلوم اين منطقه است. 

رشاد با تاکید بر اینکه مطلع اين نهضتها انقلاب اسلامى است، خاطرنشان کرد : ايران هرگز به خود اين اجازه را نخواهد داد كه در امور هيچ كشورى دخالت كند، اين بيدارى، صرفاً يك بيدارى اسلامى است و جمهورى اسلامى ايران تنها  الگويى براى اين نهضتها است. 

رئيس پژوهشگاه فرهنگ وانديشه اسلامى افزود آنچه در منطقه در حال رخ دادن است برگرفته از تجلى ملتهاست، اين تحقق وعده خداوند است كه در قرآن كريم فرموده: "سرانجام ملتهاى مسلمان به پا خواهند خواست وپيروز نهايى اين ميدان مسلمانان هستند.
وى با اشاره به اينكه احاديث متواترى در بين شيعيان واهل سنت وجود دارد كه موضوع همه آنها يكى است ، درباره جايگاه شهر قم وبيدارى اسلام  گفت : 
پيروان از امام صادق ع پرسيدند كه منظور پيامبر از اينكه مردى از قم برخواهد خاست چیست و ایشان پاسخ داد : قم يك دولت نيست، يك شهر علمى است".
قم از يك قرن پيش تا كنون مركز حوزه علمى است ، گفته شده است مردى از قم آغازگر اين بيدارى است و ملتى چون آهن از او حمايت خواهند كرد.
وى در پايان گفت روايت بسيار جالبى كه در اينجاست پيامبر گرامى اسلام در آستانه در نشسته بودند و خلفاى چهارگانه در آن جمع حضور داشتند و هركدام از ايشان پرسيدند اين قم چيست تا اينكه سؤال به حضرت على عليه السلام رسيد و ايشان هم همين سؤال را از پيامبر پرسيدند ، پیامبر جواب دادند  اين فردى كه از شهر قم برخواهد خواست ومردم از او حمايت خواهند كرد به خاطر مقام او نيست بلكه به خاطر مرام ونسب اوست وتمامى كسانى كه از وى حمايت مى كنند او را به خاطر خدا دوست دارند.
هم اكنون بعد از ۳۲ سال پيام اين مرد بزرگ به تمامى ملتهاى مسلمان منتقل شده است و به اميد پيروزى اين نهضتها.
https://taghribnews.com/vdcds50k.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی