تاریخ انتشار۲۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 67713

اذعان مطبوعان اسرائیل به شکست در مورد تبادل اسرا

با وجود حمایت قریب به اتفاق اسرائیلیان از تبادل اسرای اسرائیلی، احساس شکست اسرائیل در بسیاری از مقالات و گزارش‌های اسرائیلی کاملا مشهود است.
اذعان مطبوعان اسرائیل به شکست در مورد تبادل اسرا
به گزارش خبرگزاری تقریب،
روزنامه‌ها و مطبوعات اسرائیلی این روزها مملو از مطالبی است که به قضیه آزادی اسرای اسرائیلی مربوط می‌شود. در همین رابطه، "تساحی هانگبی"، رئیس سابق کمیسیون امنیت خارجی در کنست و وزیر سابق دادگستری اسرائیل، در روزنامه یدیعوت احرونوت نوشته است: قضیه شالیت محدودیت توانمندی دستگاه‌های اطلاعاتی ما را - با وجود امکانات بسیار برای بدست آوردن مکان شالیت در غزه - فاش کرده است. من از نتایج ناخوشایند این قضیه بسیار نگران هستم.

"ناحوم بارنیع" که یک روزنامه نگار اسرائیلی است نیز در این خصوص نوشته است: در این قضیه سخن از بزرگی و عظمت اسرائیل به میان نمی‌آید، چرا که شالیت طی یک عملیات بزرگ نظامی یا یک عملیات سرّی توسط موساد یا حتی در اثر تهدید ربایندگان او آزاد نمی‌شود، بلکه پس از ناامیدی تصمیم‌گیرندگان آزادی وی، و با روشی دیگر به خانه خود باز می‌گردد. این یک معامله بی‌نتیجه است که اختیاری در آن نیست.

"یورام کانیوک"، نویسنده اسرائیلی نیز نوشته است: چطور اسرائیل از مسائلی که تا لحظات اولیه مبادله آن را لحاظ کرده‌بود، مانند آزادی اسرا از داخل خط سبز، عقب نشینی کرد؟ اسرائیل در طی سالیان بسیار تلاش کرده است که دیواری را میان فلسطینیان و شهرک نشینان در داخل خط سبز ایجاد کند، تاریخ فلسطین را از اذهان مردم فلسطین خارج نموده و کودکان فلسطینی را به آموختن سرودهای اسرائیلی تشویق کند. این اقدامات به معنای عقب نشینی از این شرط و ایجاد دیوار فاصل است.

"شالوم یروشالمی" نیز در روزنامه معاریو، مسئول اصلی این شکست را نتانیاهو دانسته و گفته است: وزرایی که به نفع این مبادله رأی داده‌اند، می‌دانستند که هیچ اختیاری در این مورد ندارند.

https://taghribnews.com/vdcds509.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی