تاریخ انتشار۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 165545

بازدید طلاب و فضلای حوزه های علمیه بابل از پژوهشگاه مطالعات تقریبی

بازدید طلاب و فضلای حوزه های علمیه بابل از پژوهشگاه مطالعات تقریبی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، طی این دیدار که با حضور معاون پژوهشی و مدیران گروه پژوهشگاه برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین فلاح معاون پژوهشی پژوهشگاه ضمن خوش آمد گویی به طلاب به ضرورت وحدت امت اسلامی اشاره کرد و افزود: ضرورت وحدت میان امت و فرق اسلامی انکارناپذیر است.

وی افزود: انقلاب ما طلیعه وحدت بود و نماد آن روز قدس است که همه به ندای امام در روز قدس لبیک می گویند. در انقلاب ما همه ادیان دخیل بودند و شهدای مسیحی و سنی وشیعه گواه همین است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح ضمن بررسی تاریخچه تاسیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی تصریح کرد: بر همین اساس سال ۱۳۶۹ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأسیس شد و یکسال بعد به دلیل اهمیت موضوعات پژوهشی مرکز تحقیقات مجمع تأسیس و سپس با تصویب شورای عالی ،مرکزتحقیقات به پژوهشگاه مطالعات تقریبی ارتقا یافت. 

وی افزود: در این پژوهشگاه چندین گروه حضور دارند: گروه قرآن و حدیث که در این گروه تاکنون ۳۰ عنوان کتاب به چاپ رسیده؛ گروه فقه و حقوق که تاکنون ۳۰ عنوان کتاب به چاپ رسانده؛ گروه تاریخ و رجال که تاکنون ۱۵ عنوان کتاب به چاپ رسانده؛ گروه موسوعه و معاجم که کتاب گرانسنگ موسوعه اصول فقه را به چاپ رسانده است ؛ گروه احیاء میراث تقریبی که ۲۰ عنوان کتاب به چاپ رسانده و گروه حکومت اسلامی که در سال ۹۲ تأسیس شد و در حال نگارش دانشنامه فقه سیاسی با بیش از ۵۴۰ واژه فقه سیاسی می باشد. 

معاون پژوهشی پژوهشگاه با اشاره به نهادهای وابسته به پژوهشگاه افزود: مجمع الحوار ، واحد زبان و زبانشناسی و واحد تبلیغ که با هدف آماده سازی مبلغین تاسیس شده از بخش های دیگر پژوهشگاه می باشد . 

خاطر نشان می شود در ابتدای جلسه حجت الاسلام فاضل در مورد پژوهشکده فقهی بابل که در سال ۹۲ وباهدف رسیدگی و ساماندهی به پایان نامه ها تاسیس شده است توضیحاتی را ارائه نمودند.
https://taghribnews.com/vdcdok0fkyt09k6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی