تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : 46149
عضو مجمع عمومی مجمع تقریب مذاهب:

زبان دین اسلام، زبان انسانی و جهانی است

عضو مجمع عمومی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و رئیس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه قطر تأکید کرد: زبان دین اسلام، زبان انسانی و جهانی بوده و لذا تعجب آور نیست که بگوییم دین اسلام همگان را به صلح دعوت می‌کند.
زبان دین اسلام، زبان انسانی و جهانی است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا):
دکتر "عایشه المناعی" در جمع دانشجویان دانشگاه آمریکایی "وسکانسن" در قطر، با اشاره به ویژگی‌های دین مبین اسلام گفت: من در صدد آن نیستم که دین اسلام را که به آن اعتقاد دارم تبلیغ کنم و یا چهره این دین را نزد غرب و کسانی که به آن ایمان ندارند تغییر دهم، اگرچه هدف و غایت اصیل اسلامی چنین است، بلکه می‌خواهم موضع صحیح اسلام در مورد سایر ادیان الهی را بیان نمایم.

المناعی با بیان موضع مثبت و انسانی دین اسلام و رابطه آن با ادیان دیگر و تأکید بر همزیستی مسالمت آمیز با تمام انواع بشر، اظهار داشت: با توجه به این موضع، زبان این دین، زبان انسانی و جهانی بوده و لذا تعجب آور نیست که بگوییم دین اسلام همگان را به صلح دعوت می‌کند.

وی با اشاره به احترام اسلام به سایر ادیان الهی و احترام به انتخاب دین برای افراد جامعه (لا اکراه فی الدین) گفت: دین اسلام همچنین به مقدسات سایر ادیان الهی و کتابهای مقدس آنان و نیز ارزشهای انسانی آنها احترام می‌گذارد و در پایبندی به ارزشهای انسانی با دیگر ادیان اشتراک دارد.

عضو مجمع عمومی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در خصوص مسائل اخلاقی در دین اسلام اظهار داشت: دین اسلام قانونی برای جنگ وضع کرده است که در هیچ قانون دیگری نظیر ندارد. بر اساس این قانون،‌ فرد جنگجو نباید به طرف مقابل خود تجاوز کند. همچنین این دین در بسیاری از سفارش‌ها و راهنمایی‌های اخلاقی، با سایر ادیان اشتراک دارد.

رئیس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه قطر سخنرانی خود را با اشاره به اینکه مشکل، در ادیان نیست بلکه در پیروان ادیان است، پایان داد و گفت: بر ما واجب است که در چارچوب دین خود عمل کرده و مردم را با واقعیت دین اسلام و موضع آن نسبت به سایر ادیان آسمانی آشنا نماییم.
https://taghribnews.com/vdcdnf0o.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی