تاریخ انتشار۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 56139

حجم تجارت بین کشور های اسلامی به ۱۷ درصد رسید

مرکز بین المللی توسعه تجارت اعلام کرد: بر اساس جدید ترین آمار های ارائه شده توسط مؤسسه بین المللی اسلامی توسعه تجارت وابسته به بانک توسعه اسلامی ، حجم تجارت بین کشور های اسلامی به ۱۷ درصد رسیده است.
حجم تجارت بین کشور های اسلامی به ۱۷ درصد رسید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از (cnbcarabia)، کشور های عضو سازمان همکاری اسلامی هدف گذاری کرده اند تا تجارت فی ما بین کشور های اسلامی تا سال ۲۰۱۵ به ۲۰ درصد برسد یعنی ۲۰ درصد از تجارت کشور های اسلامی با یکدیگر باشد.

"ولید الوهیب" مدیر مؤسسه بین المللی اسلامی توسعه تجارت گفت: ما اخیرا به بررسی راه های مختلف برای هماهنگ کردن بیشتر تلاش های سازمان های مرتبط برای توسعه تجارت بین کشور های اسلامی و رسیدن به چشم انداز ۲۰ درصد تا سال ۲۰۱۵ پرداختیم .ما همچنین چالش ها و موانع پیش روی بازرگانان در بخش های تخصیص اعتبار، صادرات، واردات و مشکلات اجرایی از طرف دولت در کشور های اسلامی را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

الوهیب اشاره کرد، حجم تجارت بین کشور های اسلامی، بعد از دوران سخت بحران مالی جهانی، رشد کرده و به ۱۷ درصد رسیده است وی همچنین اشاره کرد که بحران مالی جهانی اجرای بسیاری از پروژه های اقتصادی در کشور های اسلامی را به تأخیر انداخت.

وی افزود: این مؤسسه از آغاز سال جاری تا کنون بیش از ۱,۸ میلیارد دلار در طرح های مختلف در کشور های اسلامی سرمایه گذاری کرده است که نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد رشد داشته است . وی اشاره کرد طرح های این مؤسسه در آسیا ، افریقا و کشور های عربی است.
https://taghribnews.com/vdcdnf0k.yt09s6a22y.html
مرجع : cnbcarabia
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی