تاریخ انتشار۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 98629

مرکز فرهنگ ایران در روسیه افتتاح شد

تنا
مرکز فرهنگ ایران و محل جدید بنیاد ایران شناسی با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ۲۵ خرداد ماه در كتابخانه ادبیات خارجی فدراسیون روسیه افتتاح شد.
مرکز فرهنگ ایران در روسیه افتتاح شد
دکتر خرمشاد در ادامه دیدارها و ملاقات های خود در مسکو درکتابخانه ادبیات خارجی فدراسیون روسیه حضور پیدا کرد و ابتدا با خانم دکنر گنیووا رئیس این مرکز دیدار و ملاقات کرد.

خانم گنیووا با ابراز خرسندی از ملاقات با دکتر خرمشاد و تشکر از حضور ایشان درکتابخانه ادبیات خارجی فدراسیون روسیه ، ملاقات با ایشان را افتخار خود دانست و دکتر خرمشاد با بیان خرسندی از حضور در این مرکز از همکاری رئیس این کتابخانه مهم و معتبر فدراسیون روسیه در تامین محل جدید بنیاد ایران شناسی تشکر کرد.

در ادامه این دیدار که قائم مقام وزارت فرهنگ روسیه، رئیس کتابخانه ادبیات خارجی فدراسیون روسیه ، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و معاون سفیرجمهوری اسلامی ایران در روسیه هم حضور داشتند ، دکتر خرمشاد مرکز فرهنگ ایران و محل جدید بنیاد ایران شناسی در پایتخت روسیه را افتتاح کرد ، این محل که در کتابخانه ادبیات خارجی فدراسیون روسیه قرار دارد با داشنن بیش از ۶۰۰۰ جلد کتاب به مدیریت دکتر حیدرنیا برای مطالعات ایرانشناسان و ایران دوستان فعالیت می کند .

در این دیدار همچنین دکتر خرمشاد از سایت بنیاد ایران شناسی نیز رونمایی کرد و سپس در مراسمی که به همین منظور در نظر گرفته شده بود شرکت نمود.

در این مراسم ابتدا رئیس کتابخانه ادبیات خارجی فدراسیون روسیه ، با خوش آمد گویی به مهمانان گفت : افتخار دارم که اعلام کنم امروز شاهد افتتاح مرکز فرهنگ ایران و بنیاد ایران شناسی به عنوان پانزدهمین مرکز فرهنگی در کتابخانه ادبیات خارجی فدراسیون روسیه هستیم.

سپس دکتر ابراهیمی رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه با تشکر از خانم دکتر گنیووا رئیس کتابخانه و دیگر حاضرین، خبر افتتاح انجمن دوستی ایران و روسیه را داده و اسامی افرادی که در این انجمن عضویت دارند را اعلام نمود .

وی اظهار امیدواری کرد که بعد از این اتفاق مبارک، شاهد پیشرفت بیش از پیش روابط فرهنگی بین دو کشور باشیم.

در ادامه مراسم دکتر حیدرنیا نیز به طور اجمال در مورد کارها و فعالیت های مرکز فرهنگ ایران و بنیاد ایران شناسی توضیحاتی داد .

سپس دکتر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی با اشاره به وضعیت امروز جهان و غیر قابل اطمینان بودن وضیعت کنونی گفت: فقط فرهنگ می تواند این جهان را به آرامش برساند و ما متصدیان فرهنگ در این باره وظیفه سنگینی بر عهده داریم.

در بخش پایانی مراسم ، فیلم کوتاهی درباره فعالیت ها، دستاوردها، نقاط تاریخی و توریستی ایران به همراه موسیقی سنتی برای حاضرین پخش شد و از مهمانان پذیرایی شد.

قابل ذکر است است که در حاشیه این مراسم رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، نمایشگاهی با عنوان ایران در آینه هنر را نیز افتتاح کرد ، در این نمایشگاه دیوان اشعار شاعران ایرانی به زبانی روسی و فارسی ، آثار باستانی، صنایع دستی و لباس های محلی برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده است .
https://taghribnews.com/vdcdn90n.yt0jx6a22y.html
مرجع : روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی