تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 73789
مدرس مدرسه علمیه الاظهر باغلق (جرگلان):

عاشورا مظهر انسانی، شجاعت و دلاوری است

تنا- اختصاصی
مدرس مدرسه علمیه اهل سنت الاظهر باغلق جرگلان(بجنورد) گفت: شناخت عاشورا مساله مهمی در زندگی هر انسان است و عاشورا مظهر انسانی و صبر و بردباری، استقامت، شجاعت و دلاوری است.
عاشورا مظهر انسانی، شجاعت و دلاوری است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد، "شامحمد آخوند یزدانی"مدرس مدرسه علمیه اهل سنت الاظهر باغلق( جرگلان) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب اظهارداشت: ایثار و فداکاری امام حسین (ع) موجب پیدایش حماسه ای ماندگاردر عرصه تاریخ جامعه بشری شد حماسه ای که حقیقت آن زندگی معنوی و حیات خداوندی است.

روحانی اهل سنت جرگلان تصریح کرد: قیام امام (ع) جهان اسلام را تكان داد و تحولی عظیم در مسلمانان به وجود آورد كه علاوه بر ابعاد مهم و نتایج مثمرثمر باعث بیداری عمومی مسلمانان شد.

آخوندیزدانی، گفت: اگر مسلمانان مظلوم جهان برای نجات از جور ستمگران ، قیام امام حسین(ع) را سرمشق و الگوی خود قرار دهند پیروزیشان حتمی است و زحماتشان به هدر نخواهد رفت.

وی ، هدف امام حسین(ع) از این قیام احقاق حق و قیام برای خدا بود و انگیزه ای جز احیاء ارزشها و هدایت احكام جامعه به سوی ارزشها الهی دانست و بر پیروی از این امام همام را در تمامی زمینه تأكید كرد.

مدرس مدرسه علمیه الاظهر باغلق بیان داشت: عاشورا دارایی همه بشر است چرا که انسان با نگریستن و ژرف شدن در واقعه کربلا و شخصیت های آن، درس زندگی، شجاعت، ایثار و بزرگواری را می آموزد.

وی افزود: ارتباط با خدا و صبر را دو عامل مهم عزت انسان در دنیا و آخرت ذكر كرد و گفت:آنچه امام حسین (ع) درقیام عاشورا دنبال كرد كسب عزت دنیوی و اخروی انسانها بود.
https://taghribnews.com/vdcdn505.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی