تاریخ انتشار۱۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : 89395

هنوز تأمین سرمایه صندوق همبستگی اسلامی محقق نشده است

مسئولان بانک توسعه اسلامی طی بیانیه ایی اعلام کردند، صندوق همبستگی اسلامی برای توسعه تنها ۲۰درصد مبلغ پیش بینی شده خود را دریافت کرده است.
هنوز تأمین سرمایه صندوق همبستگی اسلامی محقق نشده است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، مسئولان بانک توسعه اسلامی در سی و هفتمین نشست این بانک که در خرطوم پایتخت سودان برگزار شد، اعلام کردند: صندوق همبستگی اسلامی برای توسعه که برای مبارزه با فقر ایجاد شده است ، تنها ۲۰ درصد از ده میلیارد دلاری که امیدوار بود جمع آوری کند، به دست آورده است.

مسئولان بانک توسعه اسلامی در بیانیه ای از نگرانی (صندوق) از اختلاف موجود میان رقم ده میلیارد دلاری پیش بینی شده اولیه و مشارکت های اعلام شده از سوی برخی کشورهای عضو خبر دادند.

عبد العزیز حنای معاون بانک توسعه اسلامی به خبرنگاران گفت: تا کنون اعضا، یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار جمع آوری کردند. نسبت به افزایش مشارکت در این صندوق طی سال های آینده خوش بین هستیم. هم اکنون بانک به راهبردی برای بسیج منابع می اندیشد.

لازم به ذکر است، صندوق همبستگی اسلامی برای توسعه در سال ۲۰۰۷ برای مبارزه با فقر و گرسنگی، کاهش بی سوادی و افزایش توسعه ایجاد شد و کلیه کشور های عضو سازمان همکاری اسلامی عضو این صندوق می باشند.

از سوی دیگر بانک توسعه اسلامی یاداشت تفاهمی با قطر و گروه بانکی البرکه عربستان برای ایجاد بزرگترین بانک اسلامی با سرمایه یک میلیارد دلار امضا کرده است.

"احمد محمد علی" رییس بانک توسعه اسلامی در این باره گفت :هدف از ایجاد این نهاد جدید تسهیل ایجاد بازارهای مالی برای بانک های اسلامی است.

بانک توسعه اسلامی در سال ۱۹۷۵ برای تسهیل توسعه اقتصادی بین کشورهای عضو و نیز کشورهای مسلمان غیر عضو مطابق با قوانین اسلامی در جده عربستان ایجاد شد. اصلی ترین سهامدار این بانک عربستان است.
https://taghribnews.com/vdcdks0j.yt0nn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی