تاریخ انتشار۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : 98485

تجدید چاپ کتاب "التربیه الروحیه؛ بحوث فی جهاد النفس"

کتاب "التربیه الروحیه؛ بحوث فی جهاد النفس" تألیف آیت الله سیّد كمال الحیدری با موضوع اخلاق و تهذیب نفس، تجدید چاپ و منتشر شد.
تجدید چاپ کتاب "التربیه الروحیه؛ بحوث فی جهاد النفس"
موضوع اخلاق و تربیت روحی از جمله مسائلی است كه تمامی ادیان و فرق و مذاهب اسلامی و غیر اسلامی به آن اهمیت می دهند و رشد و تکامل معنوی و اخلاقی هر انسانی را باعث سعادت و تقرّب الهی می دانند. در نتیجه، انسان مسلمان كه اشرف مخلوقات الهی است می بایست، روح خود را با صفات پسندیده و كمالات نفسانی مزین نموده و در راه خدمت به مخلوقات الهی گام بردارد. امت اسلامی نیز می بایست بر اساس تربیت اسلامی با محبّت، عدالت، آزادگی، تقوی و جدّیت به اصلاح خود و جوامع اسلامی و غیر اسلامی بپردازد.

اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از بالاترین و كامل ترین مكارم اخلاق و تربیت اسلامی بوده و هستند كه امت اسلامی می بایست آنها را الگو و سرمشق خود در تمامی مراحل زندگانی فردی و جمعی خود قرار دهند.

مؤلف کتاب "التربیه الروحیه؛ بحوث فی جهاد النفس"، در اثر خود به مباحثی همچون راه‌های اصلاح اخلاق و تهذیب نفس، حبّ الهی، عمل و جزای دنیوی و اخروی، جهاد نفس، قوای شهوت، غضب، وهم و عقل، ارزش عقل و اقسام آن، جهاد اکبر و مبارزه با نفس، تفکّر و اهمّیت آن، ایمان و ارزش آن، عزم و تلاش در رسیدن به عبودیت ، مشارطه، مراقبه و محاسبه نفس، اقسام جهل و حقیقت آن و... پرداخته است.

این كتاب در شمارگان ۳۰۰۰ نسخه با اصلاحات جدید، از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تجدید چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته شده است.
https://taghribnews.com/vdcdko0n.yt0jj6a22y.html
مرجع : مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی