تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 95965

تظاهرات يمني ها در محكوميت دخالت آمريكا

تنا
صنعا و دیگر شهرهای یمن در تظاهرات ديروز(جمعه 5 خرداد) قیمومیت آمریکا بر کشورشان را محكوم كردند.
تظاهرات يمني ها در محكوميت دخالت آمريكا
به گزارش تقريب(تنا)، دهها هزار نفر از مردم استان صعده در شمال يمن "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور سابق این کشور و عناصر رژیم وی را عامل تنش های امنیتی در یمن دانستند و با برپایی تظاهراتي خواهان سرنگونی رژیم اين كشور شدند. 

گزارش ها حاكي از آنست كه برپایی چنین تظاهراتی نشان می دهد مردم یمن همچنان به دنبال تلاش برای موفقیت انقلاب خود هستند که هزینه های مالی و جانی زیادی برای آنها به دنبال داشته است و وقت زیادی نیز صرف آن کردند. 

محمد الصبری عضو کمیته رسانه ای میدان التغییر در صنعا گفت: می خواهیم به همه جهانیان بگوییم خانواده صالح که همچنان ارتش و سازمان های امنیتی را در اختیار دارد هنوز به ارتکاب بدترین انواع تروریسم علیه شهروندان ادامه می دهد. 

همچنين "نبیل البکاری" کارشناس مسائل گروه های اسلامی گفت: حضور آمریکا در یمن موضوع تازه ای نیست و شاید حضور این کشور بیش از آن که به مبارزه علیه گروه های مسلح کمک کند باعث سازماندهی مجدد اینگونه گروه ها شود و از مسئله حضور آمریکا در یمن به عنوان بهانه ای برای افزایش حملات خود استفاده کنند.

یمن از بیش از یکسال پیش شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم مورد حمایت غرب و برخی کشورهای عربی بویژه عربستان بوده است. 

این انقلاب مردمی تاکنون به سرنگونی علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن منجر شده است و مردم و انقلابیون بر تکمیل اهداف انقلاب تاکید می کنند.
https://taghribnews.com/vdcdkn0n.yt0k96a22y.html
مرجع : خبرگزاري ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی