تاریخ انتشار۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : 56148

بازداشت گسترده حامیان فلسطین درفرانسه

پلیس فرانسه طی روزهای اخیر حامیان مردم فلسطین را به طور گسترده در جای جای پاریس پایتخت این کشور بازداشت کرد.
بازداشت گسترده حامیان فلسطین درفرانسه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) ، نیروهای پلیس فرانسه ظرف چند روز اخیر و در واقع از زمان لغو بلیط پروازی شماری از حامیان فرانسوی فلسطینیان كه در نظر داشتند روز جمعه از طریق فرودگاه شارل دو گل پاریس خود را برای اعلام مراتب اعتراض شان به تل اویو برسانند، دهها تن از مدافعان صلح فلسطین را در جای جای پاریس دستگیر كرد.

براساس این گزارش ، پلیس فرانسه اخیرا علاوه بر دستگیری تعدادی از تجمع كنندگان درفرودگاه روواسی شارل دوگل در شمال پاریس، تعداد ۱۲۰ تن از تجمع كنندگان معترض را دربرابر شهرداری پاریس دستگیر كرد.

هنوز اخباری از آزادی افراد دستگیر شده ای كه به كلانتری های مختلف پلیس منتقل شده اند در دست نیست.

مسوولان فرودگاه شارل دوگل دو روز پیش با دستاویز قراردادن لیست ارسالی از سوی مسوولان صهیونیستی كه در آن درخواست شده بود تا از مسافرت شماری از " افراد نا مطلوب" به تل اویو جلوگیری شود از پرواز ۹ نفر از حامیان فلسطینی ممانعت بعمل آورده و بلیط پروازی آنها را باطل كردند.

براساس این گزارش ، تجمع كنندگان در برابر شهرداری پاریس شعارهایی را در محكومیت حصرغزه و همچنین محكومیت دولت فرانسه به دلیل همكاری آنان با رژیم صهیونیستی سردادند.

پلیس بلافاصله تجمع كنندگان دراجتماعات كوچك در جاهای مختلف پاریس را با دستاویز قرار دادن غیرقانونی و بدون مجوز بودن تجمعات آنان دستگیر و به كلانتری های مختلف منتقل كرده است.

همزمان با اعزام كاروان های كمك رسان تحت عنوان "به فلسطین خوش آمدید" شماری از طرفداران شكست حصر غزه در کشورهای مختلف جهان نیز دراقدامی در صدد بر آمدند تا خود را جهت پیوستن به كاروانهای اعزامی به تل اویو برسانند.

انجمن های مردمی فرانسوی حامی فلسطین نیز برغم مخالفت های دولت این كشور دو كشتی را برای پیوستن به جمع كاروانیان فلسطین تدارك دیده و تاكنون یك فروند از آن را به همراه مقادیری محموله های كمكی به مردم غزه و شماری از سرنشینان حامی فلسطین به منطقه اعزام كرده اند كه در میان آنان تعدادی از چهره های سیاسی فرانسه نیز به چشم می خورد.

دولت فرانسه ضمن هشدار به عواقب چنین اقدامی آن را از جهات مختلفی خطرناك خوانده و از ترتیب دهندگان این حركت مردمی در فرانسه خواسته است تا از برنامه ها و اقدامات خود درعزیمت به منطقه منصرف شوند.
https://taghribnews.com/vdcdjf0k.yt09o6a22y.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی