تاریخ انتشار۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 54041
در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس؛

لاریجانی اعلام کرد: استیضاح وزیر خارجه منتفی نیست

رئیس مجلس با بیان اینکه استیضاح صالحی هنوز در مجلس متوقف نشده است، گفت: از نظر آیین‌نامه امکانی برای توقف استیضاح وزیر خارجه نداریم.
لاریجانی اعلام کرد: استیضاح وزیر خارجه منتفی نیست
به گزارش خبرنگار پارلمانی تقریب، علی لاریجانی بعد از جلسه علنی امروز مجلس، در بازدید از نمایشگاه اتحادیه صنایع هوایی و فضایی در مجلس گفت: امکان توقف استیضاح نیست مگر اینکه آقای صالحی با نمایندگان مجلس مذاکره کرده و نمایندگان را متقاعد کند تا استیضاح را پس بگیرند. 

وی در جمع خبرنگاران پارلمانی با تأکید بر اینکه با استعفای آقای ملک زاده، پیگیری طرح استیضاح متوقف نشده است، گفت: البته به دوستان توصیه کرده بودم که در این زمینه تعجیل نکنند اما از نظر آیین‌نامه نمایندگان وقتی درباره استیضاح حساس باشند ما باید بپذیریم. 

وی گفت: اگر آقای ملک‌زاده استعفا داده باشد و این استعفا پذیرفته شده باشد باید نمایندگان را متقاعد کنند که استیضاحشان را پس بگیرند، ما نمی‌توانیم کاری بکنیم. 

وي همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره نمايشگاه هوا و فضا که در مجلس برگزار شده، گقت: هواپيماي دو نفره و برخي ديگر از پيشرفت‌هاي صنايع هوايي كشور در این نمایشگاه به نمايش گذاشته شده است. پيشرفت‌هاي خوبي در بخش صنايع هوا و فضا صورت گرفته است كه لازم است رسانه‌ها آن را به مردم اطلاع بدهند.

لاريجاني در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه درباره علت عدم راي اعتماد مجلس به گزينه پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارت ورزش و امور جوانان پرسيد، گفت: آنچه در سخنان مخالفان آقاي سجادي وجود داشت، دغدغه مديريت ورزش و بخش جوانان كشور بود. نمايندگان معتقدند وزارت ورزش و جوانان نيازمند يك مديريت مهم و قوي است.

وي تصریح کرد: ممكن است فردي ورزشكار خوبي باشد اما مدیر خوبی نباشد. البته در بحث عدم راي اعتماد مجلس به آقاي سجادي ملاحظات ديگري هم بود؛ اما بحث‌های مديريتی و توان مدیریت مهمترين دغدغه نمايندگان بود.

لاريجاني در عین حال اظهار داشت: من نمي‌گويم آقاي سجادي مديريت خوبي ندارد اما شايد ايشان نتوانستند در بيانات خود نمايندگان را متقاعد كنند.

https://taghribnews.com/vdcdfz0k.yt0oo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی