تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 100014
احمدی نژاد در بازدید از دومین جشنواره بازی های رایانه ای:

حركت متخصصان كشورمان در عرصه بازی های رایانه ای امروز به یك جریان خلاقانه تبدیل شده است

رییس جمهور با بیان اینكه تا چند سال قبل كشورمان در عرصه بازی های رایانه ای مصرف كننده تولیدات دیگران بود، گفت: از حدود ۳ سال قبل با تاسیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حركتی برای ورود متخصصان كشورمان به این عرصه آغاز شد كه امروز به جریانی خلاق، مبتكرانه و موثر تبدیل شده است.
حركت متخصصان كشورمان در عرصه بازی های رایانه ای امروز به یك جریان خلاقانه تبدیل شده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دكتر محمود احمدی نژاد صبح امروز (پنج شنبه) در حاشیه بازدید از دومین جشنواره بازی های رایانه ای در محل مصلای بزرگ تهران در گفتگو با خبرنگاران با ابراز خوشحالی از مشاهده مجموعه ابتكارات و نوآوری های موجود در این جشنواره اظهار داشت: حضور خلاق جوانان و متخصصین ایرانی در عرصه فضای مجازی و بازی های رایانه ای كه امروز بر بازی و تفریح در محیط واقعی و عمومی غلبه كرده است، بسیار امید بخش و خوشحال كننده است.

رییس جمهور با بیان اینكه در عصر ارتباطات بخش مهمی از وقت مردم در فضای مجازی می گذرد و در این عرصه بازی های رایانه ای به عنصری ثابت و اثر گذار تبدیل شده اند كه نقش مهمی در ساحت فرهنگی زندگی مردم دارند، افزود: بازی های رایانه ای ابزاری قدرتمند و اثرگذار در تولید و انتقال فرهنگ هستند و از طریق این بازی ها با شخصیت ، الگو و هویت سازی، نظام و معیارهای ارزشی از سوی تولید كنندگان به مصرف كنندگان منتقل می شود.

دكتر احمدی نژاد با تاكید بر اینكه ملت ایران دارای فرهنگی بسیار غنی و اندیشه ای جامع و ارزشمند برای زندگی بهتر است، اظهار داشت: تاریخ، نوع نگاه، شخصیت های اسطوره ای و حوادث مهمی كه در تاریخ ایران گذشته است، همه ظرفیت های بسیار مهم و وسیعی برای یك كار فرهنگی گسترده و موثر هستند، كه در عرصه بازی های رایانه ای، جاذبه خود این بازی ها نیز ظرفیت كارهای فرهنگی در این بخش را مضاعف می كند.

رییس جمهور تصریح كرد: از چند سال قبل تاسیس بنیاد بازی های یارانه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و بودجه خوبی نیز به این بنیاد اختصاص یافت و مسئولان بنیاد نیز حمایت موثری از سازندگان و تولید كنندگان ایرانی بازی های رایانه ای به عمل آوردند و امروز دیگر قطار این حركت در كشورمان در مسیر خود قرار گرفته است.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه طبق گزارش هایی كه مسئولان جشنواره ارائه كردند، بازی های تولید شده از سوی متخصصان كشورمان با اقبال خوبی در عرصه داخلی و بین المللی مواجه شده و امروز خریداران حرفه ای و شناخته شده بین المللی متقاضی ثابت، آثار تولید كنندگان بازی های رایانه ای كشورمان هستند، خاطرنشان كرد: امیدوارم به زودی به جایگاهی برسیم كه هر نوجوانانی كه خواست وقت خود را صرف بازی های رایانه ای كند، از یك بازی ایرانی كه دارای مفاهیم بلند انسانی، توحیدی و اخلاقی است، استفاده كند.

دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران تا دهم تیر ماه دایر بوده و ۱۳۰ موسسه از كشورمان و ۱۱ كشور دیگر دنیا در مجموع ۱۹۰ اثر در این نمایشگاه ارائه كرده اند.

در این جشنواره كه به منظور ارائه و معرفی توانمندی ها و فناوری های در اختیار تولید كنندگان داخلی كشورمان برگزار می شود، از ۳۰ بازی جدید رایانه ای رونمایی می شود. علی رغم تحریم های همه جانبه علیه كشورمان، جمهوری اسلامی ایران امروز به قطب بازی سازی رایانه ای در خاورمیانه و جهان اسلام تبدیل شده است.
https://taghribnews.com/vdcdfz0foyt0zz6.2a2y.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی