تاریخ انتشار۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 79611
احمدی نژاد در هفدهمین جشنواره رازی:

ایران به مرکز توریسم درمانی تبدیل شده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه ایران در پنج سال آینده باید به قطب دارو منطقه تبدیل شود، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از مردم کشورهای دیگر برای درمان به کشورمان مراجعه می‌کنند و ایران به مرکز توریست درمانی تبدیل شده است.
ایران به مرکز توریسم درمانی تبدیل شده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمود احمدی نژاد" امروز سه شنبه در هفدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشكی رازی كه در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، حمایت دولت از پژوهشگران و محققان را در این راستا مورد تاكید قرار داد و افزود: این همایش نشان دیگری از حرکت علمی پرشتاب ملت ایران و جامعه علمی و پژوهشی کشور است.

وی با تاكید بر این كه دولت با تمام توان از پژوهش و تحقیقات حمایت می كند، گفت: باید سرامد باشیم و می توانیم در یك برنامه پنج ساله به قطب درمان و داروی منطقه تبدیل شویم.

رئیس جمهوری با بیان این كه هر جا عزمی وجود داشته باشد موفقیت و پیروزی را به دنبال دارد، گفت: ما می توانیم به قطب علمی جهان تبدیل شویم.

وی بر سلامت را بزرگترین نعمت خداوند عنوان کرد و یادآور شد: تا رسیدن به یک تعادل یا جامعه کاملا سالم به لحاظ جسمی و روح و جان، فاصله زیاد است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه پایه بسیاری از بیماری‌ها تغذیه نادرست است، ادامه داد: رعایت بهداشت مقدم بر درمان است و اگر قرار است در بحث پژوهش تمرکزی صورت گیرد، بهتر است روی بهداشت،‌ تغذیه و تنفس باشد.

رئیس جمهوری ضمن قدردانی ازهمه كسانی كه در جشنواره تحقیقات علوم پزشكی رازی مشاركت فعال داشتند ،گفت: ظرفیت علمی ، استعدادها و توانمندی ها ی كشور بسیار بالا است . 

احمدی نژاد همچنین در مورد درمان اظهار داشت: پس از انقلاب به ویژه سال های اخیر پیشرفت ها در زمینه شیوه های درمان و دارو سریع و دستاوردها خوب بوده است.

وی اضافه كرد: شاید طی ده سال قبل افراد بسیاری برای درمان از كشور مهاجرت می كردند اما امروز در برخی بخش ها برای درمان میهمان می پذیریم.

احمدی نژاد با بیان این كه برنامه ریزی باید به گونه ای باشد تا به لحاظ درمان همه دستاوردهای امروز بشر را در اختیار داشته باشیم ، اظهار داشت: باید به گونه ای سازماندهی كنیم كه به لحاظ درمانی به روز شویم.

رئیس جمهوری تصریح كرد:ایران می تواند به یك مرجع جهانی در بخش درمان تبدیل شود.

وی با اشاره به اقدامات خوب در بخش دارویی كشور گفت: همانطور كه مسئولان مربوطه گفتند ۸ داروی جدید آماده رونمایی است.

احمدی نژاد با اشاره به اهمیت تلاش در زمینه تولید و توسعه تجهیزات پزشكی گفت: مراودات و ارتباطات برای دریافت یا انتقال تجربیات ضروری است اما در برخی بخشها ممكن است تحت فشار قرار گیریم یا رفتارهای غیرانسانی مانع دسترسی ما به برخی داروها و تجهیزات شود. 

تجلیل از برگزیدگان و حضور آیسیسکو

همچنین رئیس جمهور در هفدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشكی رازی از ۴۴ برگزیده این جشنواره در گروههای مختلف علوم پایه، علوم بالینی داخلی، علوم بالینی جراحی، علوم دارویی، علوم بهداشتی، مدیریت و تغذیه ، علوم توانبخشی و پیراپزشكی، علوم دندانپزشكی، فناوری های نوین، ابداعات و اختراعات و HFR تجلیل كرد.

برگزیدگان هفدهمین جشنواره علوم پزشكی رازی شامل ۹ استاد، ۱۵ دانشیار، ۴ استادیار، ۸ پژوهشگر جوان و ۸ دانشجو می باشند كه از این تعداد ۵ نفر در حوزه فناوری های نوین، ۶ نفر در علوم دارویی، ۶ نفر در علوم بهداشتی ، مدیریت و تغذیه ، ۷ نفر در علوم بالینی داخلی ، ۳ نفر در علوم بالینی جراحی، ۵ نفر در علوم دندانپزشكی، ۶ نفر در علوم توانبخشی و پیراپزشكی، ۶ نفر در علوم پایه و یك نفر در حوزه ابداعات و اختراعات هستند. 

هفدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشكی رازی به منظور تجلیل از پژوهشگران و معرفی فعالیت های تحقیقاتی برتر علوم پزشكی و دانشگاه ها و دانشكده های نمونه، مراكز تحقیقاتی، مراكز رشد فناوری، مجلات و كمیته های دانشجویی نمونه با تاكید بر جنبه های نوآوری در دو بخش افراد حقیقی و نهادهای حقوقی كشور شامل محققین جوان ، محققین دانشجو در رشته‌های مختلف علوم پزشكی، صاحبان ابداع و اختراعات در زمینه‌های مختلف علوم پزشكی، محققانی كه تحقیقات آنها موجب ارتقا نظام سلامت شده باشد ، دانشگاه های علوم پزشكی، مراكز تحقیقاتی و مراكز رشد فناوری مصوب علوم پزشكی كشور ، مجلات علمی و پژوهشی مصوبه علوم پزشكی كشور، كمیته های تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشكی، سازمان های غیردولتی ، شركت ها و موسسات ، انجمن های خیریه و انجمن های علمی حامی پژوهش های علوم پزشكی كشور و بخش محققین خارج از كشور شامل محققین ایرانی مقیم خارج از كشور و محققین غیرایرانی عضو كشورهای آیسسكو برگزار شده است.
https://taghribnews.com/vdcdf905.yt0nf6a22y.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی