تاریخ انتشار۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 49696
رييس شوراي علماي مسكو:

اسلام پايه هاي مستحكمي براي مقابله با تروريسم دارد

رئیس شورای علمای مسکو تاكيد كرد كه مسلمانان بايد در برابر تروريسم بايستند زيرا اسلام پايه هاي مستحكمي براي مقابله با پديده شوم تروريسم دارد.
اسلام پايه هاي مستحكمي براي مقابله با تروريسم دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب " تنا "، عمر حضرت ادریس اف یکی از سخنرانان کنفرانس بین المللی "ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه " ایران را دارای جایگاه سمبلیک از نظر مفاهیم اسلامی و مبارزه با تروریسم دانست و گفت: ایران در دستیابی به عدالت نیز تجربه ارزنده ای برای جهانیان داشته است.
وی این کنفرانس را بسیار حساس عنوان کرد و گفت: مفهوم آن کاملا با انسانیت سروکار داشته و من نیز به عنوان یک مسلمان تاکید می کنم که اسلام ظرفیت زیادی در برقراری عدالت و مبارزه با تروریسم دارد.
رئیس شورای علمای مسکو در ادامه اسلام را دارای پایه های مستحکمی برای مقابله با تروریسم دانست و گفت: مهمترین مولفه در اسلام این است که نباید تحت سلطه دیگران قرار گرفت و به واقع در اسلام هیچ کس به جز در زمينه تقوي بر دیگری برتری ندارد .
وی در ادامه گفت: دین اسلام، دین عدالت است و از همین منظر مسلمانان باید در برابر تروریسم بایستند تا واقعیت اسلام برای همه نمایان شود.
ادریس اف تصریح کرد: اسلام امروز قدرت زیادی را دارد و از همین رو باید سعی کند که به سیره پیامبر در زمینه عدالت گستری خود را نزدیک کند.
وی ادامه داد: اگر چه تررویست ریشه مذهبی ندارد ولی امروز با تبلیغات دروغین تاثیر منفی بر مسلمانان گذاشته و از همین رو ما به عنوان مسلمانان روسیه تلاش می کنیم تا زمینه عدم اطمینان را از سایر ملت ها درباره خود بزداییم.
رئیس شورای علمای مسکو عملکرد شبکه های تروریستی در روسیه را بر وجهه مسلمانان روسیه موثر عنوان کرد و گفت: غرب و اسرائیل با فضاسازی در این رابطه سعی می کنند که فضای منفی علیه مسلمانان روسیه درست کنند، ما نیز در مقابل تلاش داریم که از پروژه اسلام گریزی سایر اقوام و مذاهب جلوگیری کنیم.
https://taghribnews.com/vdcd990o.yt0nn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی