تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 82897
روحاني اهل سنت سرخس(خراسان رضوی):

بيداری اسلامی، احيای ارزشهای انسانيت است

تنا- اختصاصی
روحانی اهل سنت سرخس گفت: بیداری اسلامی احیای ارزش های انسانیت برای به تکامل رسیدن انسان ها در جوامع اسلامی است.
بيداری اسلامی، احيای ارزشهای انسانيت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مولوی ابراهیم جبارپور" روحانی اهل سنت سرخس در گفتگو با تقریب پیرامون تاریخچه بیداری اسلامی افزود: بیداری اسلامی ابتداء از زمان سید جماالدین اسد آبادی شروع و بعد از ان استاد شیخ عبده این بیداری را گسترش داد. 

مولوی جبارپور تصریح کرد: ادامه این بیداری اسلامی را شیخ محمد شلتوت رونق خاصی بخشید و با تماس ها و با نامه نگاری های خویش با دانشمندان شیعه و سنی ارتباط برقرارکرد و همین امر سبب شد که تقریب بین مذاهب اسلامی به وجود بیاید. 

وی همچنین با اشاره به مدیریت قاطع و مدبرانه  امام خمینی در  انقلاب اسلامی ایران و حمایت ایشان از مسلمانان مظلوم فلسطین ، مطرح کردن شعار فقط اسلام ناب محمدی و دعوت از رهبران بزرگ اهل سنت  در سرتاسر جهان و کشورهای اسلامی به ایران اسلامی 
را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت : این مسئله به سود و منفعت اسلام و مسلمانان تمام شد. 

روحانی اهل سنت سرخس اضافه کرد: علمای شیعه و اهل سنت نیز می توانند در بیداری اسلامی نقش ایفا بکنند که بدور از تعصبات کورکورانه مذهبی و هیچگونه وابستگی به بیگانگان از جمله آمریکای جنایتکار و دست نشانده ی بزرگ آن اسرائیل و انگلیس عمل کنند و به دسیسه ها و حیله های مکارانه این سه جنایتکار خائن آگاهی کامل داشته باشند. 

مولوی جبارپور همچنین لزوم داشتن وحدت مسلمین را دربرهه ی کنونی امری واجب و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وحدت یک امر مهم دینی است که خداوند آن را در قرآن به نام حبل المتین ذکرکرده و مسلمانان وظیفه دارند که در چهارچوب قرآن عمل بکنند. 

وی ادامه داد: تنها افرادی می توانند وحدت را در بین جامعه گسترش بدهند که از ثمره و میوه و آینده درخشان وحدت بین جوامع اسلامی آگاهی داشته باشند که در این میان رسالت علما و روحانیون بسیار سنگین و مهم است.
https://taghribnews.com/vdcd5j0j.yt0xn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی