تاریخ انتشار۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۹:۳۵
کد مطلب : 101077

قوانین رژیم صهیونیستی حقوق کودکان فلسطینی را نقض می‌کند

مجموعه‌ای از وکلای انگلیسی با ارائه گزارشی از نقض توافقنامه سازمان ملل متحد در ارتباط با حقوق کودکان، توسط مقامات اسرائیلی خبردادند.
قوانین رژیم صهیونیستی حقوق کودکان فلسطینی را نقض می‌کند
به گزارش تقریب(تنا)، 9 تن از وکلای لندن با سفر به فلسطین اشغالی و کرانه باختری و ارائه گزارشی تصریح کردند: دلایل مستندی وجود دارد که رژیم عبری حداقل 6 بند ار بندهای توافقنامه جهانی حقوق کودکان را در مورد کودکان فلسطینی نقض کرده که از جمله آنها می‌توان به دربند کردن کودکان و یا محروم نمودن آنها برای مدت‌های طولانی از برخورداری از وکیل برای دفاع از خود اشاره کرد.

در همین رابطه "پاتریشیا اسکاتلند" یکی از اعضای مشارکت کننده در تهیه این گزارش در گفت‌وگو با شبکه "سی ان ان" تصریح کرد: این گزارش در حقیقت نگاهی به ارزش‌گذاری تحلیلی و قانونی وضعیت موجود است.

وی با بیان این که ما در این گزارش به تحلیل متون قانونی اسرائیل پرداخته‌ایم و قانون اسرائیل را معیار شناخت حقوق کودک قرار دادیم ، گفت : سئوال ما این بود که چرا این قوانین در رابطه با کودکان فلسطینی اجرا نمی‌شود.

وی افزود: وقتی ما قوانینی را که در رابطه با کودکان اسرائیلی اجرا می‌شد با حقوقی که به کودکان فلسطینی اختصاص یافته، مقایسه کردیم، تفاوت‌های زیادی را میان آنها دریافتیم و زمانی که در رابطه با این تفاوت‌ها از دادستان کل سئوال کردیم، پاسخی دریافت نکردیم .
 
وی سپس با اشاره به پاسخ  سفارت اسرائیل در لندن به این گزارش می افزاید ، اسرائیل در ایت نامه تصریح کرده است که ، ‌کتاب‌های آموزشی و برنامه‌های تلویزیونی فلسطین کودکان را به اقدامات انتحاری و تروریستی علیه اسرائیل تحریک می‌کنند به همین دلیل بسیاری از کودکان زیر 18 سال در این اقدامات مشارکت دارند و از آنجایی که حکومت فلسطین خود نمی‌خواهد و یا نمی‌تواند از این کودکان بازجویی کند اسرائیل مجبور است، خود این اقدام را انجام دهد گفت: سخن ما این است که چرا قانون در تعامل با کودکان میان کودک فلسطینی و اسرائیلی تفاوت قائل است.


https://taghribnews.com/vdcd5f0f5yt0zz6.2a2y.html
مرجع : سی ان ان
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی