تاریخ انتشار۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : 98647

بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم افتتاح شد/محمدی گلپایگانی: زمزمه بیداری اسلامی آرام آرام اوج می گیرد

بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم با حضور شماری از مسوولان و حافظان و قاریان بیش از ۶۵ كشور اسلامی و غیر اسلامی در مركز همایش های بین المللی برج میلاد رسما آغاز به كار كرد.
بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم افتتاح شد/محمدی گلپایگانی: زمزمه بیداری اسلامی آرام آرام اوج می گیرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین "محمد محمدی گلپایگانی" رییس دفتر مقام معظم رهبری،حجت الاسلام و المسلمین "علی محمدی" رییس ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن كریم و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه از جمله سخنرانان مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات هستند.

در این دوره از مسابقات كه تا دوم تیرماه ادامه دارد، ۴۷ حافظ و ۵۸ قاری در دو رشته حفظ و قرائت قرآن كریم با یكدیگر به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین "محمد محمدی گلپایگانی" در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم بیان داشت: زمزمه بیداری اسلامی آرام آرام اوج می گیرد هر چند که استعمار و استکبار در صددند این زمزمه را خاموش کنند.

وی افزود: گر چه استكبار می كوشد تا زمزمه های موج بیداری اسلامی را با توطئه و نقشه های شیطانی خاموش كند اما بیداری اسلامی آغاز شده و در آینده نزدیك این موج سراسر جهان را فرا خواهد گرفت.

وی ادامه داد: زمانی فرا می رسد كه جهان زیر سایه توحید و كلمه لا اله الا الله، محمد رسول الله قرار خواهد گرفت و در آن هنگام است كه مردم جهان احساس می كنند كه هیچ یك از مكاتب، درمان درد انسان ها نیست.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب خطاب به شركت كننده بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قران كریم كه از كشورهای مختلف در تهران جمع شده اند، گفت: آنچه در مدت برگزاری مسابقات و این سفر معنوی مشاهده كردید به عنوان سوغات برای مردم كشورهای خود همراه ببرید.

محمدی گلپایگانی افزود: شرایط بسیار خوبی برای انجام فعالیت های قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران فراهم شده به گونه ای كه اكنون در گوشه و كنار این كشور جلسات مختلف قرآنی برگزار می شود.

وی با بیان اینكه افزایش تعداد حافظان و قاریان قرآن كریم از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است،‌ یادآورشد: انقلاب اسلامی در حقیقت ارزش های فراموش شده را زنده كرد و مردم متوجه این سرمایه عظیم در كشور شدند.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: امام خمینی (ره) هویت اصلی و عزت از دست رفته را به مردم ایران باز گرداند و رهبر معظم انقلاب نیز همواره اهتمام ویژه ای نسبت به ترویج، تعلیم و برگزاری جلسات قرآنی دارند.

محمدی گلپایگانی در ادامه از عید مبعث به عنوان یكی از اعیاد بزرگ مسلمانان نام برد و افزود :‌ خداوند در قرآن كریم پیامبر اكرم (ص) را به لقب های بسیاری چون رسول، نبی، نذیر و بشیر خطاب فرموده است كه از مجموعه این القاب مسوولیت و رسالت عظیم خاتم پیامبران درك می شود.

محمدی گلپایگانی ادامه داد : یكی از تفاوت های عمده پیامبر اكرم (ص) با دیگر بزرگان و اندیشمندان در این است كه این بزرگان سال ها به تحصیل علم و دانش پرداخته اند و در نهایت پس از تحمل زحمات بسیار تنها در یك یا دو رشته متخصص شده اند.

وی اظهار داشت: این در حالی است كه پیامبر اكرم (ص) در سرزمین مكه كه در آن زمان انواع رذائل از جمله زنده به گور كردن دختران مرسوم بود و در محیطی كه تنها ۱۲ نفر آن هم در حد بسیار اندك از سواد خواندن و نوشتن بهره مند بودند به چنین جایگاه رفیعی دست یافت.

محمدی گلپایگانی خاطرنشان كرد: پیامبر اكرم (ص) بدون هر گونه امكانات نسبت به تمامی علوم و فنون تبحر داشت و در حقیقت استاد ، معلم و خاتم پیامبران خدا بود و پیامبر اكرم (ص) نیز قانون خدا را به مردم ابلاغ كرد.

لازم به ذکر است، همزمان با برگزاری این مسابقات، برنامه های جنبی نیز برگزار می شود كه برگزاری سومین همایش تجلیل از ۲۴ نفر از بانوان عرصه قرآنی در ۳۱ خردادماه و بازدید از اماكن مذهبی و تفریحی، برگزاری ششمین همایش پژوهش های قرآن در اول تیرماه از این برنامه ها است.
https://taghribnews.com/vdcd590n.yt0jo6a22y.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی