>> یک بیداری عظیم و عمومی در راه است و نشانه های آن دیده می شود | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۲:۴۳
کد مطلب : 82707
رئیس جمهور در دیدار سفرا و روسای نمایندگی های کشورهای خارجی:

یک بیداری عظیم و عمومی در راه است و نشانه های آن دیده می شود

رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری مردی الهی و آسمانی و با فداکاری ملت عزیز به دنبال ارزشهای الهی بوده است خطاب به سفرای جهان گفت: یک بیداری عظیم و عمومی در راه است و نشانه های آن دیده می شود.
یک بیداری عظیم و عمومی در راه است و نشانه های آن دیده می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، دکتر "محمود احمدی نژاد" در مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور سفرا و روسای نمایندگی های کشورهای خارجی در تهران در محل وزارت امور خارجه برگزار شد افزود: پیامبران الهی آمدند تا خداپرستی را جایگزین خودپرستی و بندهای اسارت را از اندیشه، دل و دست و پای بشر باز کنند.

وی با بیان اینکه پیامبران چراغ های هدایت برای بشرند و اخلاق و رفتار و اندیشه آنها الگوی همه انسانهاست گفت: پیامبران همیشه در کنار مردم و در مقابل زیاده خواهی زورگویان ایستادند و هیچگاه چشم طمع به حقوق مردم و سلطه بر دیگران و تحقیر دیگران و سلب آزادی و کرامت دیگران نبوده اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه این ارزشها و عزت ها منطبق بر فطرت الهی انسان و نوع بشر است و انقلاب اسلامی ایران نیز به دنبال همین ارزشها بوده است. 

احمدی نژاد در ادامه با طرح سوال هایی گفت: آیا وضعیت موجود جهان راضی کننده است؟ آیا مردم می توانند از حق تعیین سرنوشت خود آزادانه و به طو رکامل استفاده کنند؟

وی افزود: آیا ملت ها در تعیین راه و روش سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود احساس استقلال و کرامت می کنند؟ و آیا ملاحظلات برخی دولت ها چنین اجازه ای را به آنها می دهد.

رئیس جمهور گفت: آیا راه پیشرفت و تعالی در مقابل همگان گشوده است؟ و نهادهای بین المللی عادلانه عمل می کنند و ملت ها می توانند برای استیفای حقوق خود به این سازمان ها امیدوار باشند؟ 

احمدی نژاد با انتقاد از موضع گیری سازمان های بین المللی نسبت به سرنوشت فلسطین تصریح کرد: چرا تاکنون حقوق ملت مظلوم فلسطین گرفته نشده است و از متجاوزان حمایت بدون قید و شرط می شود.

وی با بیان اینکه چرا ملت ها تاوان سلطه گری و تصمیمات نادرست نهادهای بین المللی اقتصادی را تحمل کنند گفت: چرا ملت ها باید هزینه کسری بودجه برخی دولت ها را از جیب خود بپردازند و منشا بحران های اقتصادی جهان کجاست و چه دولت هایی مسئول آن هستند.

رئیس جمهور افزود: اینگونه سوال ها اکثریت ملت ها را نسبت به نظامات موجود جهان بدبین کرده و آنها را از دست یابی به حقوق خود از طریق این نظامات مایوس کرده است. 

احمدی نژاد با بیان اینکه اکثر ملت ها این مناسبات بین المللی را ظالمانه می دانند و در صدد تغییر آن هستند گفت: باورها و مطالبات ملت ها به سرعت در حال تغییر بنیادین به سمت عدالت، آزادی و یگانه پرستی است.

وی افزود:‌ حقیقت این است که این دوران به پایان خود نزدیک می شود و یک بیداری عظیم عمومی در راه است و نشانه های آن دیده می شود.

رئیس جمهور خطاب به قدرت های زورگو گفت: ‌این قدرت ها هر چه زودتر بیدار شوند آسیب پذیری کمتری خواهند داشت و آنها باید حق حاکمیت ملی ملت ها را به رسمیت بشناسند. 

احمدی نژاد تصریح کرد: سرزمین های اشغال شده باید آزاد شود و آزاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه توان همه دولت ها باید به درون سرزمین خود و کشور خود معطوف شود افزود: قدرت های سلطه گر باید هزینه های نظامی و امنیتی خود را با فراخوانی نیروهای خود به درون مرزها کاهش دهند و این هزینه ها را در راه پیشرفت،‌ آبادانی، بهداشت و بهبود وضع اقتصاد خود به کار گیرند.

رئیس جمهور گفت: قدرت های زورگو باید از تکثیر سلاح های کشتار جمعی به خصوص سلاح های شیمیایی و میکروبی دست بردارند و بر معاهدات بین المللی پایبند باشند. 

احمدی نژاد بار دیگر با بیان اینکه جهان باید براساس عدالت و دوستی اداره شود افزود: طوفان در راه است.

وی گفت: ملت بزرگ ایران با نگاه حق طلبا نه و عدالت خواهانه، سعادت، پیشرفت و صلح را برای همه ملت ها می خواهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما خواستار امنیت، آرامش و رفاه برای همه هستیم افزود: سفرا نقش مهمی در تحکیم دوستی و برادری ایفا میکنند و امیدوارم همه سفرا این نقش کلیدی و تاریخی خود را بر پایه مناسبات عادلانه ایفا کنند. 

احمدی نژاد در پایان با بیان اینکه ما ملت ها را دوست داریم از سفرا و روسای نمایندگی های کشورهای خارجی مقیم در تهران خواست سلام دولت و ملت ایران را به مسئولان خود برسانند.
https://taghribnews.com/vdcd550j.yt0xz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی