تاریخ انتشار۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : 121803
آیت الله اراکی:

تسخیری یاری برای امام و صدایی برای انقلاب

گاه در عرصه های مختلف انقلاب تنها صدایی که برمی خواست صدای آیت الله تسخیری بود.
تسخیری یاری برای امام و صدایی برای انقلاب
به گزارش تقریب(تنا)، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم نکوداشت آیت الله محمدعلی تسخیری در هتل پارسیان آزادی تهران ، طی سخنانی از سابقه ۴۰ ساله آشنایی، شاگردی و همسنگری خود با آیت الله تسخیری خبرداد.

وی با بیان این که این دوره طولانی ، دوره آموزش کامل و یک مدرسه سراسر تعلیم، ادب، تقوا، فضیلت و جهاد بود، گفت: از زمانی که من کتاب اقتصادنا و دیگر کتاب های مرحوم صدر را در حوزه نجف و در خدمت آیت الله تسخیری تلمذ کردم تا به امروز دایرة المعارف کاملی را نزد ایشان آموخته ام.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به فضای باز اندیشه و علم ژرف آیت الله تسخیری در همه علوم انسانی از جمله فلسفه، کلام، فقه، تفسیر، تاریخ، علوم قرآن و سایر علوم انسانی تصریح کرد: تلاش، مبارزه و جهاد آیت الله تسخیری انسان را به یاد کمیت بن زیاد می اندازد که می گفت من ۴۰ سال دار خود را با خود حمل می کنم و به دنبال کسی می گردم که این دار را بیاویزد و آیت الله تسخیری نیز یک عمر در انتظار هجوم دشمنان است تا جان خود را در مبارزه با ظلم و ستم تقدیم کند.

آیت الله اراکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اگر بگوییم آیت الله تسخیری نخستین کسی بود که شعله انقلاب در عراق را برافروخت مبالغه نکرده ایم، گفت: هنوز مبارزه علیه رژیم بعث عراق به طور جدی روشن نشده بود که حضرت آیت الله تسخیری که در آن زمان بسیار جوان بودند با اشعار شعبی خود که در دستجات عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین خوانده می شد نخستین جرقه انقلاب را شعله ور ساخت و نخستین رویارویی مردم با حکومت بعث از همین تاریخ شروع شد.

وی در ادامه افزود: با این که در آن زمان رسم نبود مردم یک روحانی را بر دوش های خود ببرند، مردم آیت الله تسخیری را بردوش می گرفتند و با سر دادن شعارهای پرهیجان شعله انقلاب را بر افروختند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به این که آیت الله تسخیری از محققان و عالمان پر سئوال و پر مناقشه کلاس های درس اساتید فاضلی چون مطهری و وحید خراسانی بودند، تصریح کرد: ایشان در طول دوران انقلاب یاری برای امام بوده و پس از آن نیز در یاری امام کوشا بودند به گونه ای که در عرصه های مختلف تنها صدایی که از انقلاب شنیده می شد صدای آقای تسخیری بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصمیم دولت عربستان برای ایجاد مرکز گفت و گوی ادیان را نشانه موفقیت و حاصل تلاش های آیت الله تسخیری دانست و افزود: باید به آیت الله تسخیری تبریک گفت که توانسته است درب های خانه ای را که همواره گفت و گوی ادیان در آن ممنوع بوده است به روی تقریب باز کند.

آیت الله اراکی ادیب بودن را از جمله مواهب خداوند به آیت الله تسخیری خواند و گفت: توانایی ادبی ایشان از جمله مواهب الهی ویژه ای است که خداوند به وی عنایت فرموده است.

دبیرکل مجمع در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد بتوانیم رهرو خوبی برای آیت الله تسخیری باشیم و با استفاده از تجربیات ایشان راه تقریب را بپیمائیم.
https://taghribnews.com/vdccxsqs12bqi48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی