تاریخ انتشار۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 178801
علامه فضل الله در نشست عمومی کنفرانس وحدت اسلامی :

باید فرهنگ وحدت را به مردم منتقل کنیم

علامه فضل الله عضو مجمع علمای مسلمان گفت : نبابد گفتمان وحدت منحصر به علما شود بلکه باید این همزیستی به میان مردم و جامعه کشانده شود.
باید فرهنگ وحدت را به مردم منتقل کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، عضو مجمع علمای مسلمان لبنان، در نشست شورای عمومی
کنفرانس وحدت اسلامی تصریح کرد: عوامل مختلف فردی، اجتماعی و سیاسی در ایجاد گروه های تکفیری موثر است.
علامه سید علی فضل الله با تأکید بر لزوم هماهنگی گفتار و رفتار برخی علمای اسلامی، گفت: گاه برخی علما در جلسه ها و نشست های خصوصی به گونه ای دیگر سخن می گویند و در نشست های عمومی گفتمانشان تغییر می یابد که این امر موجب شکست گفتمان های وحدت می شود.

فضل الله با گلایه از این که در سال های اخیر گفتمان های وحدت در چارچوب بسته و محدودی برگزار شده است، تأکیدکرد: نباید گفتمان وحدت در حد شعار باقی بماند بلکه باید اقدامات عملی نیز در این رابطه انجام شود.

او با بیان
اینکه علمای مسلمان باید بحث وحدت را فقط برای رضای خدا دنبال کنند، تصریح کرد: باید بدانیم هر بذری که امروز می کاریم در آینده برداشت می کنیم و نسل های آینده ما از آن بهره مند می شوند.

عضو مجمع علمای لبنان با تأکید بر لزوم ارائه طرح های بلند مدت و کوتاه مدت و ارائه پاسخ های علمی به شبهات در نشست ها، تصریح کرد: زمانی که افرادی به نام دین و شریعت خون مسلمانان را به هدر می دهند، بر ما لازم است با شجاعت کامل نتایج نشست های خود را اعلام کنیم.

وی همچنین افزود: نباید نتایج نشست ها و همزیستی میان مذاهب مختلف فقط بین علما باقی بماند بلکه باید این همزیستی به میان مردم و جامعه کشانده شود تا مردم نیز به اتحاد برسند.
 
فضل الله با تأکید بر لزوم محکوم کردن قتل هر مسلمانی که به دست گروه های تکفیری قربانی می شود، گفت: باید زبان گفتمان بین خودمان را تعمیق بخشیم تا مشکلاتمان کمرنگ تر شوند.

وی در پایان از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست های وحدت پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی کرد.
https://taghribnews.com/vdccx4qss2bqm48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی