تاریخ انتشار۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 96350

بزرگداشت علامه امینی برگزار ‌می شود

كنگره ملی غدیر، با رویكرد بزرگداشت یاد و نام علامه عبد‌الحسین امینی(ره) صاحب اثر گرانسنگ الغدیر همزمان با دهه‌ امامت و ولایت در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
بزرگداشت علامه امینی برگزار ‌می شود
به گزارش خبرگزاری‌ تقريب(تنا)، با توجه به حساسیت‌ جامعه به بحث ولایت، لزوم بازبینی موشكافانه اندیشه‌ ولایت‌مداری علامه امینی(ره) و تاثیر آن در ارتقاء سطح معرفتی جامعه در فهم ولایت ضروری به نظر می‌رسید؛ لذا در راستای كمك به ارتقاء هویت دینی و مذهبی اقشار مختلف مردم بویژه طلاب و دانشجویان جوان و به منظور كمك به بسط و گسترش مبانی شیعه و همچنین ارائه الگوی عملی پژوهشگری ایثارگونه به پژوهشگران و محققان عرصه معارف دینی سیاست‌گذاران این نهاد مذهبی اقدام به برپایی این كنگره ملی نموده‌اند.

در برگزاری این كنگره (كنگره ملی غدیر، گرامیداشت علامه امینی‌) دانشگاه‌ها و مراكز علمی و فرهنگی مهم كشور از جمله بنیاد بین‌المللی غدیر، بنیاد نهج‌البلاغه، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه پیام نور، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه جامعه امام حسین (ع) و ... مشاركت داشته اند.

بر اين اساس طی فراخوان مقاله‌ای از تمامی پژوهشگران و صاحب‌نظران كشور دعوت به عمل آمده تا مقالات خود را در یكی از محور‌های چهارگانه؛ "بررسی ابعاد شخصیتی علامه امینی"، "بررسی ویژگی‌های الغدیر و دیگر آثار علامه"، "اندیشه‌های فقهی، اصولی و اخلاقی علامه"، "جایگاه ولایت در افكار و آثار علامه امینی" و یا دیگر موارد و موضوعات مرتبط با علامه امینی و آثار و احوال ایشان تالیف و به آدرس دبیرخانه‌ی كنگره ارسال نمایند.
https://taghribnews.com/vdccx1qo.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی