تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 73300
مدیر حوزه علمیه الاظهر باغلق:

آشنا کردن مردم با اهداف قیام امام حسین (ع) مهمترین وظیفه روحانیون است

مدیر حوزه علمیه اهل سنت الاظهر باغلق گفت: روحانیون باید فلسفه عاشورا و همچنین مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) را برای مردم تبیین و آشکار کنند.
آشنا کردن مردم با اهداف قیام امام حسین (ع) مهمترین وظیفه روحانیون است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد غفور آخوند یزدانی، مدیر حوزه علمیه الاظهر باغلق(جرگلان) در گفتگو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: امام حسین (ع)الگوی رحمت، رأفت، کرامت و بزرگواری است و برای الگو گرفتن از امام حسین (ع) باید سیره و اخلاق آن حضرت را به خوبی شناخت.

آخوند یزدانی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) انسان کامل وارسته ای است که نه به خاطر هوای نفس ، بلکه برای اصلاح امت و انسانیت، جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.

وی تصریح کرد: عاشورا پر آوازه ترین روزهای سال و خاطره آمیز ترین تاریخ بشری است در این روز، فدارکاری و گذشت، ‌ایثار و خود گذشتگی به نمایش در آمد، در این روز حوادث مهمی در سرزمین کربلا به وقوع پیوست که برای همیشه در تاریخ انسانها ثبت شده است .

آخوند یزدانی اضافه کرد: باید با بیان فلسفه عاشورا برای مردم و بخصوص جوانان، مساله قیام عاشورا را مسئله مهمی بدانیم و برای آن اهمیت ویژه ای قائل شویم زیرا قیام امام حسین ( ع ) انگیزه ها واهداف مهمی را دنبال می کرد.

مدیر حوزه علمیه الاظهر باغلق(جرگلان) همچنین با اشاره به نقش وحدت در خنثی کردن توطئه های دشمنان افزود: روحانیان باید وحدت و یکپارچگی خود را گسترش دهند و نسبت به ترفندها و هجمه های دشمنان آگاهی کامل داشته باشند تا به پیکره نظام و انقلاب اسلامی خدشه ای وارد نشود.
https://taghribnews.com/vdccx1qm.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی