تاریخ انتشار۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۸:۲۶
کد مطلب : 83291

رایزنی های ترکیه با امریکا

داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با همتای آمریکایی خود با تاکید بر حل مسئله هسته ای ایران برای میانجی گری میان ایران و غرب اعلام آمادگی کرد.
رایزنی های ترکیه با امریکا
به گزارش خبرگزاری تقریب "تنا" ، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار و گفتگو با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن در نشست مطبوعاتی مشترک با کلینتون در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که با کلینتون مسائل منطقه منجمله تحولات سوریه و ایران را بررسی کرده اند.
داود اوغلو با تاکید بر اینکه این روزها مسائل و موضوعات مشترک بسیار زیادی با آمریکا دارند در ادامه تصریح کرد که ترکیه و آمریکا با فرصت ها و مشکلات مشترکی روبرو هستند.
وی در مورد ایران نیز گفت که ترکیه خواهان اقدامات موثر برای رسیدن به نتیجه در مورد مسئله ایران است و مذاکرات با ایران ادامه خواهد داشت و ترکیه به نوعی در این زمینه همراهی خواهد کرد و ترکیه آماده میانجی گری بین ایران و غرب است.
وزیر امور خارجه ترکیه همچنین با اشاره به بررسی مفصل مسئله سوریه با کلینتون بار دیگر مدعی شد در سوریه خشونت‌ها شدت یافته و ترکیه دیگر قادر به صبر و تحمل این موضوع نیست و باید اقدامی انسانی در این راستا آغاز شود.
وی افزود ترکیه به تلاش های اتحادیه عرب احترام می گذارد و در عین حال به تماس های خود با دیگر شرکایش ادامه می دهد.
کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز مدعی شد که واشنگتن خواهان حل مسالمت آمیز مسئله سوریه و توقف خشونت ها در این کشور بوده و وی به همراه داوداوغلو آماده ایفای نقش فعال در این زمینه است.
کلینتون همچنین مدعی شد بشار اسد رئیس جمهور سوریه به پایان اجتناب ناپذیر راه خود کشیده می شود.
https://taghribnews.com/vdccsiq4.2bq1o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی