>> انس با قرآن در حرم حضرت معصومه (س) | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۵ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 59955

انس با قرآن در حرم حضرت معصومه (س)

تنـا - قم
قالَ الباقر(ع): لِكُلِّ شَىْ‏ءٍ رَبیعٌ وَرَبیعُ الْقُرآنِ شَهْرُ رَمَضان (براى هر چیز بهارى است و بهار قرآن ماه رمضان است).
انس با قرآن در حرم حضرت معصومه (س)

در ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی که تمام مسلمان جهان بر سر سفره الهی  حاضرند، پرفضیلت ترین اعمال انان در اين ماه خواندن کلام خدا است، که در واقع وجه مشترك عبادتهاي تمام مسلمانان جهان در اين ماه مبارك بشمار مي رود. 

درهمین راستا استانه مقدس حضرت معصومه(س) با همکاری مرکز قران و حدیث کریمه اهل بیت(ع) در قم مقدس، اقدام به برگزاری برنامه ختم قران كريم در محل شبستان امام خميني(ره) واقع در جوار حرم مطهر کرده است. 

این برنامه اسلامی فرهنگی یکی از مهمترين برنامه های حرم مطهر در ایام ماه مبارک رمضان بشمار مى رود که همه روزه در دو نوبت صبح - ویژه نوجوانان و نونهالان - و بعد ازظهر - براي عموم مردم-  پس از انجام فریضه ظهر و عصر و شنیدن سخنرانی وتفسیر قران توسط مرجع عاليقدر حضرت ایت الله العظمی مکارم شیرازی، با خواندن یک جزء كامل از قران کریم توسط قاريان خبره با همراهی مردم اجرا مي شود. 

شايان ذكر اينكه ايت الله مكارم شيرازي دریکی از سخنرانی های خود با اشاره به این مطلب، که ایجاد اینگونه برنامه های دینی و اسلامی برای عموم مردم جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان یک نیاز بسیار ضروری و مهم است، تشکیل جلسات ترتیل کلام الله مجید در حرم حضرت معصومه (س) را کاری بزرگ دانسته و گفتند: این جلساتی که در سرتاسر کشور برگزار میشوند نسبت به بسیاری از موارد مشابه خود در دیگر کشور های اسلامی کم نظیر بوده و نمونه آن بسیار کم میباشد. 

ضمنا این برنامه همه روزه پذیرای صدها نفر از مردم مسلمان قم و سایر نقاط کشورمان به اضافه زائران مسلمان از  كشورهاي مجاور مانند عراق وپاکستان وغیره، می باشد. 

در همین رابطه خبرنگار (تنـا) طي گفتگو با یکی از دست اندرکاران این برنامه "حجت الاسلام صادق فلاح پور" از ایشان پیرامون اهداف برگزاری این گونه برنامه های اسلامی در ماه پر فضیلت رمضان پرسید.
 
وی در پاسخ اينگونه اظهار نمود: ایجاد یک محیط معنوی برای مردم مهمترين هدف ماست، زيرا ماه رمضان ماه استجابت دعا مى باشد، لذا دعاهای مردم نیز در یک فضای این چنینی که پر از فیض تلاوت کلام خدا است چه بسا پاکتر وبانیتی صاف تر به بارگاه خدای تعالی تقديم گردد. 

فلاح پور ایجاد انس با قران را یکی دیگر از اهداف این مرکز دانستنه وگفت: مأنوس شدن مردم با قران یکی از اهداف بزرگ ماست که برای ان تلاش زیادی انجام شده، این تلاشها در واقع نشان از اهمیت این مقوله دارد كه اگر انسان با قرآن انس باطنی داشته باشد از انجام بسیاری از رذایل خود داری خواهد نمود. 

ایشان با اشاره به این مطلب که در برنامه تلاوت حرم مطهر حضرت معصومة (س)، از قاریان و کارشناسان برجسته در سطح استانی و کشوری استفاده میشود، تصحیح اشتباهات تلاوتی مردم شرکت کننده را یکی دیگر از  اهداف مهم این برنامه بیان نمود.

حجت الاسلام فلاح پور در خصوص روش انتخاب قاريان این برنامه افزود: ابتدا قاریان زیادی را که در سطح استانی و کشوری وبین الملل فعالیت دارند انتخاب و پس از گزینش اوليه، لیست اسامی قاريان برگزیده به شورای عالی قران استان تهران ارائه مى شود تا از انان بطور رسمى جهت شركت در برنامه تلاوت قران حرم حضرت معصومة دعوت بعمل ايد. 

وى در ادامه اظهارات خود بر این نکته کرد که صرف قادر نبودن به تلاوت قران نباید دلیلی بر گوش فرا ندادن به آن باشد، بلکه این خود باید زمينه اى برای شروع تلاش جهت تعلم و فراگیری صحیح خواندن قران شود. به همین خاطر ما براى تشويق مردم شيفته شنيدن ايات الهى از قاریان برجسته ای همچون استاد احمد دباغ که حافظ کل قران كريم است، استاد ابوالقاسمی و افضلی ونيز محمد مهدی نجفی نیا استفاده میکنیم تا با صداى دلنشين خود حال وهواى معنوى خاصى به جلسات تلاوت ببخشند.

https://taghribnews.com/vdccpoqp.2bqop8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی