تاریخ انتشار۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 176759

نماینده حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیق در مورد شهادت وزیر فلسطینی شد

نماینده حقوق بشر سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی علیه معترضان فلسطینی، خواستار تحقیق در مورد شهادت "ابو عین" وزیر فقید فلسطینی شد.
نماینده حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیق در مورد شهادت وزیر فلسطینی شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "زید بن رعد" نماینده حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز گذشته در سخنانی ضمن تسلیت به خانواده"ابوعین" وزیر فقید فلسطینی و همچنین ملت فلسطین، خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای جلوگیری از کشتار معترضان فلسطینی در فلسطین اشغالی شد.

وی همچنین بر ضرورت تحقیق سریع و دقیق در مورد چگونگی به شهادت رساندن ابوعین و یک نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی در خلال تظاهرات اعتراض آمیز ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۴ شد و افزود: نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی طی سال جاری به علت خشونت های بیش از حد در برابر معترضان فلسطینی، بیش از ۵۰ نفر از فلسطینیان را در کرانه باختری و قدس شرقی به شهادت رسانده اند که این تعداد، دو برابر تعداد شهدای فلسطینی در سال ۲۰۱۳ میلادی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این حوادث که هر روز تکرار می شود، بر ضرورت اتخاذ تدابیر کارآمد نسبت به این مسئله و لزوم شفافیت تحقیقات وزارت جنگ اسرائیل در این مورد تأکید دارد.

نماینده حقوق بشر سازمان ملل همچنین تأکید کرد: اعتراض مسالمت آمیز، یکی از حقوق انسان است و نیروهای اشغالگر اسرائیل باید در برابر این اعتراضات خوددار بوده و به قوانین بین المللی احترام بگذارند، به ویژه که این اعتراضات با توجه به قانونی نبودن شهرک سازی های اسرائیل، همچنان ادامه خواهد داشت.

وی شهرک سازی رژیم صهیونیستی را نقض آشکار توافقنامه چهارم ژنو دانست و گفت: در این توافقنامه تصریح شده است که نیروهای اشغالگر حق ندارند افراد خود را در سرزمین های تحت اشغال سکونت دهند. این درحالی است که شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر و دادگاه بین المللی لاهه نیز بر این موضوع تأکید دارند و تصریح می کنند که شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، به موجب قوانین بین المللی غیرقانونی است.
https://taghribnews.com/vdccpeqso2bqmm8.ala2.html
مرجع : وکالة الانباء السعودیة
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی