تاریخ انتشار۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۹:۴۰
کد مطلب : 73599

طرح رژيم صهيونيستی برای ساخت ۶۵۰ واحد مسکونی جديد

شهرداری صهيونيستی قدس اشغالی، با ساخت ۶۵۰ واحد مسکونی جديد در شهرک "بسگات زئيف" که در سال ۱۹۸۵ در اراضی بيت حنينا و حزما واقع در شمال شهر قدس احداث شده است،‌ موافقت نموده است.
طرح رژيم صهيونيستی برای ساخت ۶۵۰ واحد مسکونی جديد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطين، يک کارشناس نقشه برداری و شهرک سازی خاطر نشان کرد که طرح شهرک سازی مذکور به تصويب رسيده است و واحد های مسکونی جديد ضمن پروژه ساخت ۵۸ هزار واحد مسکونی تا سال ۲۰۲۰ احداث خواهند شد، حال آنکه شهرداری قدس اشغالی به منظور تداوم طرح های شهرک سازی خود، اقدام به اصلاح اين طرح نموده و آن را تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داد.

"خليل تفکچی" افزود که طرح مذکور شامل مناطق تجاری و سازمان های عمومی و واحد های مسکونی خواهد بود، اين در حالی است که ساخت منطقه صنعتی که شهرداری قدس اشغالی ۳۰۰ دونم از زمين های فلسطينيان را در منطقه حزما و بيت حنينا برای احداث آن مصادره کرده بود، لغو شده است و قرار بر اين شده که در اين اراضی صدها واحد مسکونی جديد برای صهیونیست ها ساخته شود.

اين کارشناس فلسطينی تاکيد کرد که اين سومين اعلاميه صهيونيست ها از ابتدای سال جاری به منظور توسعه شهرک "بسگات زئيف" خواهد بود.

تفکچی خاطر نشان کرد که رژيم صهيونيستی زمين هايی را که به منظور توسعه شهرک "بسگات زئيف" مصادره کرده است، هموار نموده و تا زمان پايان اقدامات خود، آن را به شکل موقت به عنوان پارکینگ استفاده می کنند.

وی ضمن اشاره به عمليات احداث خيابان بيستم که مساحت زيادی از اراضی شهروندان "بيت حنينا" را مصادره کرده است، تاکيد کرد که بولدوزرها به طور شبانه روزی کار می کنند تا طی ۶ ماه آينده کار ساخت اين خيابان را به پايان برسانند.

تفکچی تصريح کرد: که کار ساخت خيابان بيستم مراحل پايانی خود را طی می کند، به گونه ای که مراجع رژيم صهيونيستی دو طرف پلی را که شهرک "بسگات زئيف" را به خيابان کمربندی شماره ۴۴۳ "مودعين ـ تل آويو" پيوند می دهد احداث کرده اند. اين طرح به پروژه خيابان بيستم معروف است و بيت حنينا را به دو بخش تقسيم خواهد کرد و مساحت زيادی از اراضی آن را مصادره کرده و آن را به خيابان مذکور ملحق خواهد کرد که هدف صهيونيست ها از اين طرح، کاستن از بحران راه ها و سرعت بخشيدن به تردد به شهرک های صهيونيستی در بخش شرقی قدس و به ويژه وسط و شمال بخش شرقی قدس خواهد بود.

وی افزود: که رژيم صهيونيستی در پی احداث خيابانی است که محله های شمال شرقی شهر بشار ( مناحيم بيگن) را که محلی اصلی تردد به شمار می رود به هم پيوند می دهد و اين بخشی از سياست تقويت رابطه و پيوند محله های واقع در پشت خط سبز و ديگر بخش های اين شهر است که در سال ۱۹۶۷ اشغال شده است.

اين کارشناس نقشه برداری و شهرک سازی تاکيد کرد: کاملا واضح است که هدف از طرح مذکور، تقويت سلطه رژيم صهيونيستی بر قدس و تغيير آثار و نشانه های عربی اسلامی آن به گونه ای مخالف با قوانين بين المللی و قطعنامه های سازمان ملل خواهد بود.

وی تصريح کرد: محله هايی که به خيابان جديد مرتبط خواهند شد، عبارتند از شهرک های "بسگات زئيف"، "پيامبر يعقوب"، "عناتوت"، "شعفاط" و بيت حنينا. همچنين پروژه "خيابان ۲۰" محله های شمالی قدس را با خيابان "۴۴۳" که در برخی مناطق کرانه باختری قطع خواهد شد، پيوند خواهد.
https://taghribnews.com/vdccopqm.2bq1o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی