تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : 61259

لزوم زدودن هواهای نفسانی در ماه رمضان

تنا – دمشق
ماه رمضان فرصتی برای خیر، برکت، نیکوکاری و احسان است، اما متاسفانه گاهی اوقات شاهد پدیده هایی مانند افزایش قیمت، تخلف و کم فروشی هستیم، برخی می گویند ماه رمضان به جای بهتر شدن رفتار، به زمانی برای تقلب تبدیل می شود.
لزوم زدودن هواهای نفسانی در ماه رمضان
اینها نشانه نقص ایمان و دوری از خداوند است، باید با این پدیده مبارزه کرده و آن را از حیات و جامعه ریشه کن سازیم. باید در این ماه از تقلب دوری کرد چون ماه برکت است.
"احمد سلیم" یک معلم در این باره گفت: تقلب بزرگترین آفت جامعه است که باعث نفرت می شود، وقتی برخی تجار به تقلب رو آورده و کالای ارزان را با بهای گران می فروشند، این امر باعث ایجاد نفرت و عدم اعتماد میان فروشنده و مشتری می شود و همه به منابع خارجی تکیه خواهند کرد.
‏ "حنان الزعبی" نیز گفت: انسانی که ورع دینی ندارد از ماه رمضان برای تقلب استفاده می کند چنین فردی مالش برکت پیدا نمی کند.
"محمد توفیق رمضان البوطی" استاد دانشکده شریعت دانشگاه دمشق در این باره گفت: تقلب در واقع حیله گری برای کسب آنچه است که استحقاقش را ندارد خواه در آموزش، شغل خصوصی یا دولتی و حتی در روابط اجتماعی. تقلب در واقع نوعی خودسری است لذا چنین فردی برای سلامت جامعه خطرناک است.
ماه رمضان باید ماه بیداری احساسات، رحمت و ترس از خداوند باشد و انسان در این ماه حقوق مردم را رعایت نماید. اما ضعف تقوا باعث ایجاد پدیده هایی مانند تقلب و احتکار کالا در ماه رمضان می شود. 

ليندى معطي، روزنامه "تشرین" چاپ سوریه

https://taghribnews.com/vdccoiqe.2bqsp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی