تاریخ انتشار۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 73689

صدها فلسطینی قربانی ادامه حملات اسرائیل

تنا
"مرکز حقوق بشر فلسطین" از کشته شدن بیش از ۸۰۰ فلسطینی در حملات بالگردهای اسرائیلی به نوار غزه طی ۵ سال گذشته خبر داده است.
صدها فلسطینی قربانی ادامه حملات اسرائیل
روزنامه واشنگتن پست روز شنبه (۳ دسامبر، ۱۲ آذر) به نقل از این گروه مدافع حقوق بشر گزارش داد، از ژوئن ۲۰۰۶ تا اکتبر ۲۰۱۱، ۸۲۵ فلسطینی، که اکثر آن­ها غیرنظامی بودند، بر اثر حملات هوایی اسرائیل کشته شده­اند.

این گروه حامی حقوق فلسطین افزود، اکثر قربانیان فلسطینی یا به اشتباه هدف قرار گرفته­اند و یا در حملات اسرائیل و گلوله­باران منطقه جان خود را از دست داده اند."

حمدی شاقوره، معاون مدیر این گروه در این زمینه گفت:"برای ما، پهپادها به معنای مرگ است، وقتی صدای پهپادها شنیده می­شود، (گویی) صدای مرگ و نابودی به گوش می­رسد."

اسرائیل همواره برای آغاز حملات یا شناسایی اهداف تهاجم موشکی خود از پهپادها استفاده می کند. حملات موشکی اسرائیل با استفاده از جت­های جنگنده اف ۱۶ و بالگردهای آپاچی صورت می گیرد.

امریکا و اسرائیل درباره ساخت هواگردهای بدون سرنشین همکاری نزدیک با یکدیگر دارند.

این در حالی است که بخشی از بودجه ۳ میلیارد دلاری نظامی سالیانه امریکا به تجهیز ارتش اسرائیل اختصاص دارد.

رژیم اسرائیل که همواره به بهانه تلافی راکت­پراکنی­های مبارزان فلسطینی، نوار غزه را هدف حمله قرار می­دهد، اواخر ۲۰۰۸، با آغاز جنگی مر­گ­بار در این منطقه فقیرنشین، صدها فلسطینی از جمله زنان و کودکان را کشت و هزاران نفر را زخمی کرد.

در جنگ ۲۲ روزه اسرائیل علیه غزه که از دسامبر ۲۰۰۸ آغاز شد، بیش از یک هزار و ۴۰۰ فلسطینی کشته شدند.
https://taghribnews.com/vdccoeqm.2bq148laa2.html
مرجع : پرس تي وي
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی