تاریخ انتشار۲۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۴:۰۱
کد مطلب : 188198

دبیر کل سازمان ملل پايان کشتارها در اردوگاه يرموک را خواستار شد

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار اقدام برای جلوگیری از قتل عام پناهندگان در اردوگاه یرموک در سوریه پس از تصرف این اردوگاه توسط رزمندگان داعش شد.
دبیر کل سازمان ملل پايان کشتارها در اردوگاه يرموک را خواستار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از خبرگزاری رویترز ، "بان کی مون" روز پنج شنبه در نشست خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک در جمع خبرنگاران گفت: آنچه که در یرموک در حال وقوع است، پذیرفتنی نیست.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که برای نجات جان انسان های بیگناه، اقدامی عینی انجام دهیم، ما نمی توانیم دست روی دست گذاشته و شاهد یک کشتار بزرگ باشیم، هرگز نباید ساکنان اردوگاه یرموک فراموش شوند، آنچه هم اکنون در این اردوگاه می گذرد ابدا پذیرفتنی نیست؛ ساکنان یرموک که سه هزار و پانصد تن از آنها کودک هستند، به یک سپر انسانی بدل شده اند؛ اینکه می شنویم به این اردوگاه و ساکنان آن حملات گسترده ای صورت گرفته، در واقع یک جنایت جنگی فاجعه بار تازه است.

بان کی مون هشدار داد: این اردوگاه پناهندگان رفته رفته شبیه به یک اردگاه مرگ می شود.

دبیر کل سازمان خواستار پایان درگیری و دسترسی اردوگاه به کمکهای بشردوستانه و ایجاد گذرگاه امن برای پناهندگانی شد که می خواهند از مهلکه بگریزند.

بان کی مون افزود: کشورهایی که بر دولت دمشق و گروههای مسلح در محل نفوذ دارند باید این پیام را به آنها بدهند که غیر نظامیان باید در امان بمانند.

حدود 18 هزار نفر که عمدتاً فلسطینی هستند، در جریان نبرد گروههای شورشی ازجمله تروریستهای داعش با نیروهای دولتی گرفتار شده و از کمبود مواد غذایی و فقدان کمکهای پزشکی رنج می برند.


 
https://taghribnews.com/vdcco4qs42bq4s8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی