تاریخ انتشار۱۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : 101373
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی:

پیروزی احزاب اسلام‌خواه، موجب شادی دوستداران اسلام و ناراحتی دشمنان اسلام شده است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، پیروزی چشمگیر احزاب اسلام‌خواه در انتخابات در کشورهایی چون تونس و مصر را موجب شادی دوستداران اسلام و ناراحتی دشمنان اسلام برشمرد.
پیروزی احزاب اسلام‌خواه، موجب شادی دوستداران اسلام و ناراحتی دشمنان اسلام شده است
گزارش خبر گزاری تقریب(تنا)، "علی‌اکبر ولایتی" دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در دومین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی و پیش از اجلاس زنان و بیداری اسلامی در تهران، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه این مجمع ارائه کرد.

ولایتی در این نشست که جمعی از شخصیت های سیاسی و مذهبی فعال در بیداری اسلامی از دیگر کشورها نیز حضور داشتند، پیروزی چشمگیر احزاب اسلام‌خواه در انتخابات در کشورهایی چون تونس و مصر را موجب شادی دوستداران اسلام و ناراحتی دشمنان اسلام برشمرد.

وی افزود: چالش های خیزش های اسلامی چنان است که رهبران خیزش ها باید با همدلی و هماهنگی از این نهال نوپا حراست کنند.

ولایتی گفت: دستیابی به عزت اسلامی هرگز بدون برنامه ریزی و تحمل دشواری‌ها محقق نمی شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه به ارائه گزارش از اقدامات دبیرکل و دبیرخانه مجمع از زمان برگزاری نخستین جلسه مشورتی، از ۹ و ۱۰ آبان ۱۳۹۰ تاکنون پرداخت و امور تشکیلاتی را نخستین اقدام صورت گرفته برشمرد.

وی تشکیل دبیرخانه، چینش ساختار دبیرخانه، انتخاب همکاران و کارشناسان زبده در امور کشورهای اسلامی، تاسیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات بیداری اسلامی، راه اندازی پایگاه اطلاعات بیداری اسلامی به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی و تشکیل گروه‌های خبری را از جمله اقدامات صورت گرفته در زیرمجموعه امور تشکیلاتی بیان کرد.

ولایتی درباره اقدامات انجام شده در حوزه سفر، ارتباطات و ملاقات؛ سفر دبیرکل به افغانستان پس از شهادت پروفسور ربانی، عراق و هندوستان، دیدار با گروه‌های مختلف رهبران جنبش‌های بیداری اسلامی، دیدار با تعدادی از سفرای کشورهای جهان، میزبانی از ۲۴۰۰ فعال در حوزه بیداری اسلامی از ۱۸ کشور جهان و اعزام فعالان بیداری اسلامی به کشورهای مختلف جهان را ازجمله اقدامات انجام شده در این بخش برشمرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در بخش اجلاس‌ها گفت: گردهمایی شعر و بیداری اسلامی با حضور ۸۵ شاعر از ۲۱ کشور جهان در ۱۵ و ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ در محضر مقام معظم رهبری اولین اجلاس در حوزه بیداری اسلامی بود.

وی افزود: دومین اجلاس با عنوان جوانان و بیداری اسلامی با حضور ۱۲۵۰ جوان فعال از ۷۸ کشور برگزار شد.

ولایتی گفت: در حال حاضر مقدمات برگزاری اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی فراهم شده است و این اجلاس فردا با حضور ۱۵۸۰ تن از زنان فعال در عرصه های سیاسی و فرهنگی در کمیسیون های شش گانه مسائل مربوط به زنان در تهران برگزار می شود.

وی در پایان از دفتر نشر آثار و معاونت بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، مجمع تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل بیت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به خاطر همکاری بسیار ارزشمند با دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی تقدیر کرد.

در ابتدای این جلسه نیز ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق با مهم خواندن اجلاس زنان و بیداری اسلامی گفت: پیام این اجلاس این است که قشر زنان جامعه اسلامی که در انقلاب‌ها نقش ایفا کرده‌اند در ساختن جامعه شان نیز حضور داشته باشند.

وی از جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به خاطر اهتمام به بیداری اسلامی که در راستای حرکت امام خمینی (ره) بوده است، تشکر کرد.
https://taghribnews.com/vdccmsqs12bqx18.ala2.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی