تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 96107

اقتصاد و امنیت اجتماعی اصلی ترین دغدغه مصری ها

در حالی مردم مصر خود را برای دور دوم انتخابات این کشور آماده می کنند که دغدغه اصلی آنها در انتخابات این کشور، مشکلات اقتصادی و کاهش ضریب امنیت اجتماعی است.
اقتصاد و امنیت اجتماعی اصلی ترین دغدغه مصری ها
 به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، شبکه تلویزیونی سی ان ان طی گزارشی اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری مصر در دور اول برگزار شد و مردم مصر خودشان را برای دور دوم انتخابات آماده می کنند. سوال مطرح در این شرایط این است که مردم مصر در برخورد با اولین رئیس جمهور کشورشان پس از سرنگونی حسنی مبارک،رئیس جمهور مخلوع به دنبال چه چیزی هستند. 

تصاویر نامزدهای انتخاباتی مصر این روزها در همه جای قاهره درحالی دیده می شود که به مردم لبخند می زنند و به افق نگاه می کنند یا اینکه تصویری تمام رخ از آنها دیده می شود که به مردم خیره شده اند و با این نگاه می گویند که به آنها رای بدهند. باید دید مردم مصر از رئیس جمهور آینده کشورشان چه انتظاراتی دارند.

یک شهروند مصری در این خصوص گفت: ما می خواهیم رئیس جمهور کشورمان برای تامین امنیت اقدام کند.

یک خانم مصری نیز گفت: من قبلا می توانستم به تنهایی شبها ساعت دو یا سه نیمه شب هم بیرون بروم اما حالا نگران پسرم و دخترانم هستند که روزها به دانشگاه می روند. من نگران همه چیز هستم.

یک وکیل مصری با نگاهی واقع بینانه می گوید: ما انتظار داریم رئیس جمهور کشورمان برای آزادی، عدالت اجتماعی و رفاه مردم اقدام کند. این اصول، اصول اساسی بود که مردم مصر به هنگام انقلاب خود بر آن تاکید داشتند. وقتی امنیت برقرار شود می توان به این اهداف نیز دست پیدا کرد.

شمار زیادی از مردم مصر نگران اوضاع اقتصادی کشورشان هستند و اینکه سطح استاندارد زندگی در کشورشان پایین آمده است.

یک شهروند میانسال مصری در این باره گفت: نظام بهداشت و درمان مصر همانند نظام آموزشی کشور در وضع بدی قرار دارد. شرایط زندگی برای مردم مصر بسیار بسیار بد است.

یک جوان مصری نیز گفت: نخستین اولویت رئیس جمهور مصر باید این باشد که کشور را دوباره سرپاکند. اقتصاد کشور در حال فروپاشی و نابودی است.

یک دانشجوی حقوق در قاهره نیز گفت: نخستین کاری که رئیس جمهور مصر باید انجام بدهد این است که اقتصاد کشور را سرو سامان بدهد.

محمد دیگر دانشجوی مصری گفت: رئیس جمهور مصر باید به فکر اجرای عدالت باشد. مهمترین مساله برای مردم مصر، تحقق عدالت است.

برخلاف گذشته، هر فردی که در مصر رئیس جمهور می شود باید به مطالبات و گفته های مردم گوش کند.

واقعیت این است که انقلاب مردم مصر، ضربه سهمگینی به اقتصاد این کشور وارد کرد. صنعت گردشگری مصر یکی از اولین قربانیان این تحولات بود.گردشگری اصلی ترین منبع درآمد ارز خارجی برای مصر به شمار می رود. سرمایه گذاران خارجی و فعالان عرصه گردشگری مصر نگران آن هستند که با روی کار آمدن اسلامخواهان در این کشور، آنها چه نقشی در تعیین سیاستها برای این بخش مصر داشته باشند و دیدگاههای آنها چه تاثیری بر این بخش بگذارد.
https://taghribnews.com/vdccmsqo.2bqex8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی