تاریخ انتشار۱۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 89277

صالحی: مكان مذاكرات آتی با 1+5 را آقای جلیلی اعلام می كند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح نظرات رییس جمهوری درباره محل گفت وگوهای آتی با گروه ۱+۵ در جلسه امروز هیات دولت گفت: این نظرات با آقای جلیلی مطرح می شود و دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از مشورت با رییس جمهوری، در آینده نزدیك آن را اعلام می كند.
صالحی: مكان مذاكرات آتی با 1+5 را آقای جلیلی اعلام می كند
به گزارش خبرگزاری تقریب "تنا" ، علی اكبر صالحی امروز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: زمان این گفت و گوها (۲۵ فروردین) قبلا مشخص و اعلام شده است.

وی در بیان پیش بینی خود درباره نتایج گفت و گوهای آتی با گروه ۱+۵ گفت: فكر می كنم گفت و گوهای آتی نسبت به دوره های قبلی این مذاكرات، نتایج و دستاوردهای بهتری به همراه خواهد داشت و گامی رو به جلو برداشته خواهد شد.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود از سفر 'كوفی عنان' نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه به تهران در هفته آینده خبر داد.

صالحی درباره این سفر كه ابتدا قرار بود هفته گذشته انجام شود افزود: این سفر به خاطر مشغله های كوفی عنان در ارتباط با طرح شش ماده ای برای حل مساله سوریه به هفته آینده موكول شده است.

وی گفت: خوشحالیم كه طرح شش ماده ای كوفی عنان با ملاحظاتی مورد پذیرش قرار گرفته و ملاحظه مهم این است كه باید مراقبت كرد تا با بیرون رفتن نیروهای دولتی سوریه از محل های مورد استقرار، این مساله مورد سوء استفاده دیگران قرار نگیرد و این گونه نباشد كه با بیرون رفتن این نیروها دیگران جای آنها مستقر شوند.

وزیر امورخارجه همچنین با اعلام این مطلب كه در ماه های آینده شاهد رفت و آمدهای دیپلماتیك بین مقامات جمهوری اسلامی ایران، هند و چین خواهیم بود گفت: در زمان حاضر در حال رایزنی با مقامات هندی برای برگزاری یك كمیسیون مشترك اقتصادی و تعیین زمان آن هستیم كه مسوولیت آن با وزارت امور خارجه است.

https://taghribnews.com/vdccmiq4.2bqom8laa2.html
مرجع : وزارت امور خارجه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی