تاریخ انتشار۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : 98457

در خواست برای لغو ممنوعیت رانندگی برای زنان عربستانی

سازمان عفو بین‌الملل از پادشاه عربستان خواست با لغو ممنوعیت رانندگی زنان موافقت کند.
در خواست برای لغو ممنوعیت رانندگی برای زنان عربستانی
به گزارش تقریب(تنا)، سازمان عفو بین‌الملل با ارسال نامه‌ای به "ملک عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان، از وی خواست پیش از ایجاد موج جدیدی از اعتراض‌ها در هفته آینده، ممنوعیت رانندگی برای زنان در این کشور را لغو کند.

این سازمان روز گذشته جمعه 26 خردادماه با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: بیش از 20 هزار تن از فعالان حقوقی این سازمان در سراسر جهان با زنان عربستانی اعلام همبستگی می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از بین بردن موانع رانندگی زنان در عربستان گام مهمی به سوی از بین بردن تبعیض‌های موجود در این کشور علیه زنان در دیگر زمینه‌ها چون نیاز به اذن ولی در ازدواج، سفر، اشتغال و یا آموزش عالی است.

"فیلیپ لوثر" مدیر برنامه‌های خاورمیانه و شمال‌ آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل در این باره تصریح کرد: بسیار خنده‌دار است که عربستان به عنوان کشوری که مسئولیت سوخت رسانی به میلیون‌ها راننده در جای جای جهان را برعهده دارد، نیمی از ساکنان خود را از رانندگی اتومبیل محروم کند.

وی تاکید کرد ملک عبدالله پس از سال‌ها تعامل با زنان به عنوان شهروندان درجه دوم امروز باید به آنها اجازه دهد مانند مردان از حق رانندگی برخوردار باشند و عدم دستگیری آنها توسط مقامات سعودیه به جرم رانندگی اتومبیل را ضمانت کند.

https://taghribnews.com/vdccm0qo.2bq4p8laa2.html
مرجع : القدس‌العربی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی