تاریخ انتشار۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 211326
نوباوه در گفتگو با تقریب:

رسانه حرف اول را در گسترش تقریب می زند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: نه تنها در حوزه فرق و مذاهب بلکه رسانه امروز حرف اول را در گسترش تقریب بین انسانها می زند.
رسانه حرف اول را در گسترش تقریب می زند
"بیژن نوباوه وطن " در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) در غرفه خبرگزاری تقریب در نمایشگاه مطبوعات، با اشاره به اهمیت رسانه در جهان، گفت: انسانها می توانند به واسطه رسانه به هم نزدیک و هم فکر شوند؛ اگر روزی حرف آن بود که جهان روزی مانند دهکده خواهد شد امروز شاهدیم که از یک دهکده به هم نزدیک ترند.
 
وی افزود: تقریب انسانها به این دلیل است که ارتباطات بسیار پیشرفت کرده و بیشتر از این نیز پیشرفت خواهد کرد؛ پرهیز از این رویه هم اجتناب ناپذیر است؛ هم فرصت بزرگی برای ملتهاست که بخواهند با هم ارتباط نزدیک داشته باشند هر چند که این یک تیغ دو لبه است و می تواند آسیب برساند و از سوی دیگر فرصت بسیار مغتنمی نیز می باشد هم به لحاظ کم هزینه بودن و هم دسترسی همه اقشار.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تصریح کرد: به نظر من آنچه در جهان اسلام بسیار کم بوده و به عنوان مشکل بزرگ بروز کرده ارتباط بین مسلمانان بوده است و دشمنان اسلام نیز از این فرصت و در جهت ایجاد تفرقه در جهان اسلام، استفاده خوبی کرده اند.
 
وی افزود: اساس تفکر اسلامی یکی است یعنی تفکر پیامبر(ص)، توحید و قرآن کریم؛ این مهمترین خصوصیت مسلمانان است؛ دشمنان حتی از این نیز عبور و تفرقه ایجاد کردند؛ ولی امروز با گسترش رسانه ها می توانیم گفتمان را جاری کنیم و توسعه دهیم و این توسعه گفتمانی حتما نتایج مثبتی خواهد داشت خصوصا این که به عنوان کشوری هستیم که شعار وحدت و تقریب را می دهیم و بیشترین رشد را در این زمینه در 3دهه گذشته داشته ایم.
 
نوباوه وطن در ادامه گفت: در جهت نزدیکی مذاهب نقش ما بسیار مثبت بوده است. به خوبی توانسته ایم ایران را به عنوان یک کشور دارای تفکرات وحدت گرایانه و تفکرات انقلابی شناسانده ایم و این ارزش بسیار بزرگی دارد و این تفکر را باید بیشتر از این گسترش دهیم چون دشمن دو برابر ما تفکر سلفی گری را گسترش داده و هزینه های بسیار کرده و  با جریان هایی مثل داعش و سلفی گری، خاستگاههای جوانان مسلمان را منحرف کرده است.
 
وی افزود: اگر جوانان مسلمان به دنبال تفکرات ضد امپریالیستی مثل تفکرات انقلاب اسلامی بودند که با دشمنان خدا و پیغمبر بجنگند دیگر تفکر بدلی مثل داعش که با حمایتهای مادی و معنوی عربستان، امریکا و انگلیس گسترش یافتند، قدرت مانور نداشت.
 
این نمایند مجلس همچنین تاکید کرد: تقریب به معنای واقعی آن را می توان از طریق رسانه گسترش داد و ما هر چقدر فعالیت رسانه ای مان با محوریت وحدت بیشتر شود در این زمینه موفق تر خواهیم بود.
 
https://taghribnews.com/vdccisqie2bqs18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی